تاکید سند تحکیم خانواده بر حمایت از خانواده‌های در معرض آسیب

۰۹ام بهمن ،
ممتاز نیوز : رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از ارتقای آگاهی و توانایی زنان و مردان، برای ایفای نقش خود در چارچوب سبک‌ زندگی اسلامی ایرانی خبر داد و گفت: اصلاح فرهنگ عمومی و حمایت از خانواده‌های در معرض آسیب و آسیب‌دیده از جمله موارد لحاظ شده در سند تحکیم خانواده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ مریم مجتهد زاده صبح دوشنبه در همایش ملی اندیشه راهبردی زن وخانواده که در دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اصلاح سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف در چارچوب اسنادی مانند سند چشم‌انداز از اهداف ما برای تبیین سبک زندگی بود.

وی ادامه داد: به همین منظور و بر اساس ماده ۲۳۰ سند چشم‌انداز و با استخراج اسناد ۱۴گانه، راهبردها و برنامه‌هایی را در حوزه مرتبط با سبک‌زندگی تنظیم کردیم.

مجتهدزاده با بیان اینکه تفکیک سبک زندگی از اعتقادات و دین و به عبارتی دیگر سکولاریزه کردن سبک‌زندگی، مهم‌ترین برنامه نظام سلطه بود که مرزهای آن به جامعه آمریکایی محدود نمی‌شود، تصریح کرد: تفکیک سبک‌ زندگی از اعتقادات و دین به این سبب مورد توجه نظام سلطه بوده که فرهنگ مهاجم غرب را تبدیل به فرهنگ غالب کند. وقتی انسان‌های بسیاری در خارج از مرزهای آمریکا، آمریکایی زندگی می‌کنند، ایالات متحده می‌تواند به عنوان عمق استراتژیک خود، روی آنان حساب کند. این موفقیتی است که آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند با به کارگیری قدرت نظامی و سیاسی خود به آن دست یابند.

به گفته رئیس همایش ملی اندیشه های راهبردی زن و خانواده، ما چه به دنبال تمدن‌سازی باشیم و چه نباشیم، حداقل برای حفظ هویت خود باید روش زندگی متناسب با اعتقاداتمان را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: دستیابی به این سبک امکان‌پذیراست، اما باید بصیرت نسبت به گفتمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری که همان گفتمان انقلاب اسلامی است، ایجاد شود. گفتمانی که همه حوزه های حیات شامل سخت افزار و نرم افزار را پوشش دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.