تاکید فرانسه بر باقی ماندن یونان در منطقه یورو/ نشست یوروگروپ در قبرس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، “پیر موسکوویچی” وزیر اقتصاد موقت فرانسه روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران پس از دیدار با مقامات دولت یونان حمایت کشورش را از تلاشها برای مقابله با بحران مالی این کشور و باقی ماندن یونان در این واحد پول رایج اروپایی اعلام کرد.

وی افزود: از یونان می خواهیم تا در منطقه یورو باقی بماند و مصمم به حفظ این منطقه هستیم.

وزیر اقتصاد وقت فرانسه گفت: می خواهیم پیامی را به “آنتونیس ساماراس” نخست وزیر و مردم یونان منتقل کنیم و آن حمایت شدید فرانسوی ها از یونان است.

وی افزود: یونان نیز باید در ازای دریافت کمکهای بین المللی به تعهدات خود برای ایجاد اصلاحات پایبند باشد.

موسکوویچی اولین وزیر اقتصاد فرانسه است که از سال ۱۹۹۸ به یونان سفر می کند و امروز جمعه نیز قرار است در نشست غیررسمی “یوروگروپ” با همتای یونانی در نیکوزیای قبرس دیدار کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در خبر دیگری از مذاکرات وزرای منطقه یورو درباره چگونگی مقابله با بحران بدهی در قبرس خبر داد.

دولت آتن زمان زیادی را برای نهایی کردن کاهش ۱۱٫۵ میلیارد یورو (۱۴٫۷ میلیارد دلار) از هزینه های دولتی تا سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۲ برای دریافت وام صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا ندارد.

از سوی دیگر فشارهای اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا بر دولت یونان برای کاهش حقوق مستمری بگیران تا حدود ۳٫۵ میلیارد یورو، کاهش خدمات پزشکی تا میزان ۱٫۴۷ میلیارد یورو، کاهش هزینه های نظامی به میزان ۵۱۷ میلیون یورو و کاهش حق سنوات خدمت کارکنان دوت و تجدید نظر در ساعت های کاری روز به روز در حال افزایش است.

همچنین گزارش اخیر تروئیکای اروپایی شامل کمیسیون اروپایی، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپایی از چگونگی پیشرفت اصلاحات در یونان تصویر فاجعه باری را ارائه کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.