تاکید مجدد وزیر خارجه آلمان بر توقف موج خشونت‌ها در سوریه

۲۲ آبان ،

11-226.jpg

وزیر خارجه آلمان با اشاره به دشوارتر شدن روند کمک رسانی به مردم سوریه، بر لزوم تلاش برای حل و فصل درگیری‌های این کشور و توقف موج خشونت‌ها در سوریه تاکید کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان با هدف حضور در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی و کشورهای اروپایی در مقر اتحادیه عرب در قاهره، وارد این کشور شد.

وی در این مسافرت خود در گفت‌وگو با روزنامه الاهرام مصر گفت: ما به تلاش‌ها و رایزنی‌های خود با اتحادیه عرب در خصوص مسائل کنونی منطقه و جهان به ویژه بحران سوریه ادامه خواهیم داد.

وی افزود: مسئولان اتحادیه عرب طی ماه‌های اخیر مکررا اعلام کردند که قادر به قبول مسئولیت‌های بیشتر در خصوص حل مشکلات منطقه بوده و توانایی دارند تا به عنوان میانجی‌گر در درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایفای نقش کنند لذا اروپا و اتحادیه عرب می‌توانند در این جهت همکاری محکم داشته باشند.

وستروله درباره بحران سوریه نیز گفت: جنگ در سوریه روز به روز عملیات کمک رسانی به مردم این کشور را پیچیده‌تر می‌کند لذا باید با همه قوا جهت دستیابی به راهکاری در حل سریع بحران سوریه و توقف درگیری‌های خشونت آمیز تلاش کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر مساله رکود ایجاد شده در روند صلح خاورمیانه را مورد بررسی قرار داده‌ایم و هدف اول ما در حال حاضر ایجاد زمینه مناسب جهت احیای مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل است.

وستروله همچنین به نشست گروه‌های مخالف سوری در دوحه اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم مخالفان سوریه پایگاه نمایندگی را ایجاد کنند که علاوه بر داشتن قدرت نماینده همه ملت سوریه بوده و این کشور را به سوی آینده‌ای دموکراتیک هدایت کند آینده‌ای که همه گروه‌های دینی و طایفه‌ای در کنار هم با صلح زندگی کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.