تاکید نیکزاد بر ادغام وزارت ارتباطات و راه

۲۰م آذر ، سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: موضوع ادغام وزارت راه و شهرسازی و وزارت ارتباطات در کشورهای دیگر نیز سابقه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نیکزاد که در حاشیه ششمین نشست مشترک تعامل و هم‌اندیشی مسئولان کمیته پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی کشور در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت خاطر نشان کرد: ما در ترکیه شاهد این موضوع هستیم که وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی در قالب یک وزارتخانه به خوبی به وظایف خود عمل می‌کند و تجربیات این چنینی نیز در کشورهای دیگر وجود دارد، پس این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که ادغام وزارتخانه‌ها تجربه تازهی نیست.

وی افزود: دولت در قالب برنامه که برای تبدیل کردن شمار وزارتخانه به ۱۷ وزارتخانه در دست دارد، موضوع ادغام وزارت ارتباطات و با وزارت راه و شهرسازی را در دستور کار خود قرار می‌دهد و اگر دولت و مجلس در این رابطه به نتیجه برسند، مسوول وزارتخانه تازه معرفی می‌شود و اگر هم این اتفاق رخ ندهد، برای وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیری به مجلس معرفی می‌شود.

نیکزاد تاکید کرد: باید دید که آیا مجلس و دولت بر سر این موضوع به توافق می‌رسند و سپس در مورد وزیر صحبت کرد و اگر دولت بنده را معرفی کند، باید از مجلس رای اعتماد بگیریم اما اگر هر اتفاق دیگری بیافتد فکر نمی‌کنم لازم باشد برای ادامه کار خود در وزارت راه و شهرسازی نیاز به رای اعتماد مجدد داشته باشم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری پروژه‌های مسکن مهر در دولت گفت: ما طبق برنامه تا پایان دولت باید ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد از مسکن مهر را به مردم تحویل کنیم که این عدد شامل مسکن مهر روستایی و شهری می‌شود که تعداد قابل توجهی از این عدد تحویل مردم شد.

وی افزود: در بخش مقاوم‌سازی فعالیتهای موثری انجام داده شده است و در زلزله‌های اخیر شاهد آن بودیم که مسکن‌های مهر و مقاوم‌ شده توسط دولت کم‌ترین خسارت‌ها را دیدند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.