تاکید هلند بر ضرورت حضور ایران در مذاکرات مربوط به سوریه/حمایت کامل از توافق ژنو

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر امور خارجه هلند با اعلام حمایت کامل دولت هلند از توافق ژنو گفت: هلند برای اجرای این توافقات در اتحادیه اروپا سهم مثبت خود را ایفا خواهد کرد.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) با تیمرمانس، وزیر امور خارجه هلند دیدار و دربارهٔ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با وی گفتگو کرد.

عراقچی در این دیدار با تشریح مذاکرات ژنو و توافقات به عمل آمده، اظهار کرد: گفتگو و مذاکره تنها ابزار موثر برای حل موضوعات و مشکلات بین‌المللی است. مذاکرات ژنو با رویکرد برد – برد صورت گرفت و در نتیجه آن حقوق هسته‌ای ایران از جمله برنامه غنی‌سازی مورد شناسایی قرار گرفت و از طرف دیگر ایران نیز اقدامات اعتمادسازی را اتخاذ خواهد کرد.
 
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران چه بر اساس اعتقادات اسلامی و چه بر اساس دکترین‌های امنیتی خود نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد و برنامه هسته‌ای آن نیز ماهیت صلح‌آمیز دارد، افزود: با این حال ایران همواره این آمادگی را داشته و دارد تا ابهامات موجود را با توجه به گام‌های متقابل طرف دیگر رفع کند.
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت عزم جدی دو طرف برای اجرای توافقات متقابل با هدف حصول به توافق جامع تأکید کرد و گفت: تحریم‌ها غیرسازنده بوده و باید برداشته شوند.
 
عراقچی دربارهٔ سوریه نیز بر راهکارهای سیاسی و مذاکراتی و راه حل سوری – سوری تأکید کرد و به نقش سازنده ایران در این خصوص اذعان کرد.
 
وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، حمایت کامل دولت هلند از توافق ژنو را اعلام و اظهار کرد: هلند برای اجرای این توافقات در اتحادیه اروپا سهم مثبت خود را ایفا خواهد کرد.
 
تیمرمانس با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات دوجانبه با ایران، افزود: هلند علاقه‌مند به گسترش روابط و تعاملات با ایران است.
 
وی دربارهٔ سوریه نیز بر ضرورت حضور ایران در مذاکرات مربوطه تأکید کرد.
 
در این دیدار دو طرف هم‌چنین آخرین وضعیت روابط دوجانبه را مرور کرده و بر ضرورت رفع مشکلات و کاستی‌های موجود تأکید کردند.
 
عراقچی ریاست هیات ایرانی را در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که در لاهه هلند در حال برگزاری است، بر عهده دارد.
 
انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.