تاکید وزرای دادگستری ایران و ارمنستان بر ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور

۲۱ آبان ،

untitled-40.jpg

در دیدار وزرای دادگستری ایران و ارمنستان، بر ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار سیدمرتضی بختیاری خطاب به وزیر دادگستری ارمنستان گفت: از سال ۱۹۹۱ یعنی سال استقلال ارمنستان، این کشور به عنوان همسایه خوب کشور ما مطرح بوده است و من در همین جا تشکر می‌کنم که جمهوری ارمنستان در مقابل تحریم‌های اعمال شده علیه کشور ما موضع خوبی داشته است.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران، ما هیچ محدودیتی در جهت ارتقای تعاملات بین دو کشور نداریم و سابقه تاریخی نیز نشان دهنده وجود این تعاملات بین دو کشور است.

وزیر دادگستری ابراز امیدواری کرد: دیدارهایی که وزیر دادگستری ارمنستان طی دو روز آینده با مسوولان کشورمان خواهد داشت در جهت ارتقای تعاملات دو کشور موثر باشد.

در ادامه این دیدار هرایر توماسیان طی سخنانی گفت: اولین بار است که من به ایران می‌آیم، ولی همیشه تحت تاثیر فرهنگ و روابط ایرانیان بوده‌ام. بسیار هم خوشحالم که در حال حاضر هیچ مشکلی در روابط دو کشور وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر مسائل حقوقی که با آن سر و کار داریم در درجه دوم قرار دارند و خوشبختانه روابط اقتصادی و سیاسی بسیار بالا است.

وزیر دادگستری ارمنستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل قره‌باغ همیشه دیدگاه بی‌طرفانه‌ای اتخاذ کرده است و متاثر از همین قضیه جمهوری ارمنستان روابط خود را با ایران ارتقا داده است.

توماسیان با بیان این‌که «روابط بین‌الملل هیچ تاثیری بر روابط دو کشور ایران و ارمنستان نداشته است» گفت: از این جمله می‌شود به روابط دیپلماتیک و ورود و خروج مقامات دو کشور اشاره کرد که نشان می‌دهد ایران و ارمنستان علاقه‌مند به ارتقای روابط خود می باشند.

وی یادآور شد: در سال‌های اولیه استقلال جمهوری ارمنستان و در آن روزهای سخت اولین یادبودی که با حضور مسوولان ایران افتتاح شد مسجد گنبد کبود در قلب ایروان بود.

وزیر دادگستری ارمنستان ادامه داد: همچنین خوشحال هستم که جمهوری اسلامی ایران به ارمنی‌های ایران به عنوان یک اقلیت مذهبی توجه خاصی دارد. کلیساهای ما در حوزه استحفاظی جمهوری اسلامی ایران هم وجود دارند و ما از این توجه خوشحال هستیم.

توماسیان اظهار کرد: در ایروان رستوران‌هایی وجود دارد که حتی نوشته‌های آن‌ها به زبان فارسی است. یک بار من در خیابان‌های ایروان سازی به نام سنتور دیدم و از صدای موسیقی ایرانی لذت بردم.

وی گفت: منظور از این سخنان این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم روابط دو کشور بخصوص روابط اقتصادی باید ارتقا پیدا کند و اینکه ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران می‌توانند برای دیگر کشورها به عنوان یک نمونه مطرح باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.