تاکید وزیران خارجه مصر و آلمان بر ضرورت پایان سریع حملات رژیم صهیونیستی در غزه

۰۱م آذر ،

وزیر امور خارجه مصر در دیدار با همتای آلمانی خود بر مخالفت قاهره با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و ادامه اوضاع انسانی نابسامان مردم در این منطقه تاکید کرد و گفت: مصر تمام تلاش خود را برای توقف درگیری‌ها و بازگشت آرامش انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عمرو رشدی، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که محمد عمرو، وزیر خارجه مصر در دیدار با گوئیدو وستروله، همتای آلمانی خود در فرودگاه‌ قاهره تاکید کرد که مصر با تداوم حملات و اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مردم فلسطین مخالف است.

وزیر خارجه آلمان در راه بازگشت به کشورش بعد از سفر به اراضی اشغالی چندین ساعت برای شنیدن دیدگاه‌های مصر در خصوص درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه در فرودگاه قاهره ماند.

رشدی در ادامه افزود که محمد عمرو در این دیدار از نتایج سفر هیات وزیران خارجه اتحادیه عرب به نوار غزه و خسارت‌های بسیار مالی و جانی در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی سخن گفت.

گوئیدو وستروله نیز در این دیدار از مذاکرات خود در تل‌آویو و تماس‌هایی که کشورش برای توقف درگیری‌ها و بازگشت آرامش انجام داده است، سخن گفت.

وزیر خارجه آلمان گفت که هدف سفرش به مصر سوق دادن تلاش‌ها برای برقراری هرچه سریعتر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در نوار غزه و جلوگیری از قاچاق سلاح به جنبش مقاومت اسلامی حماس از طریق تونل‌ها میان نوار غزه و مصر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.