تاکید وزیر خارجه پاکستان بر تلاش‌های اسلام‌آباد در رعایت حقوق بشر/حنا ربانی iبه مصر می‌رود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

news-7.jpg

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام نمود، اسلام آباد علی رغم چالش‌های بسیار در زمینه‌های مختلف، همچنان قاطعانه iبه تعهداتش در خصوص پیشبرد و حمایت از حقوق بشر عمل می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه خبری The News، حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان پیش از حضور در نشست شورای حقوق بشر در ژنو، iبه ایراد اظهارات خود در خصوص گزارش تفسیری ملی پاکستان درباره پیشبرد و حمایت از حقوق بشر پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان پیشرفت این کشور را در زمینه ارتقا و تعالی حقوق بشر در مسائلی چون تصویب معاهده‌های اصلی در خصوص حقوق بشر، تاسیس کمیسیون ملی حقوق بشر و وضع قانون در خصوص رعایت حقوق زنان و کودکان مورد بحث قرار داد.

وی همچنین بر این نکته تاکید نمود که دولت اسلام‌آباد iبه ارتقای حقوق شهروندان پاکستانی و تکمیل تعهدات حقوق بشر بین‌المللی ملزم است.

ارائه این گزارش تفسیری در خصوص حقوق بشر در پاکستان بخشی از دومین دوره «بازبینی دوره‌ای جهانی» در روند شورای حقوق بشر است که همه کشورهای عضو سازمان ملل را شامل می‌شود.

۸۶ کشور در این گزارش تفسیری شرکت دارند تا در خصوص پیشرفت‌های موجود در زمینه حقوق بشر گزارش تفسیری‌های خود را ارائه دهند.

دومین دوره «بازبینی دوره‌ای جهانی» در گزارش تفسیری حقوق بشر در ماه مه سال ۲۰۱۲ میلادی و با حضور بعضی از کشورهای عضو چون هند، انگلیس، برزیل، اندونزی و آفریقای جنوبی آغاز iبه کار نمود و در جلسه کنونی نیز کشورهایی چون ژاپن، سریلانکا و سوئیس گزارش تفسیری‌های خود را در خصوص حقوق بشر ارائه می‌کنند.

حنا ربانی نیز ریاست هیاتی را بر عهده دارد که متشکل از مصطفی نواز کوهر”، مشاور نخست وزیر در امور حقوق بشر، دکتر “پال باتی”، مشاور نخست وزیر در امور هماهنگی ملی و “ریاض فتیانا”، رئیس کمیته اعتبار مجمع ملی در امور حقوق بشر است.

هیات پاکستانی iبه ریاست وزیر امور خارجه این کشور مسائل را در خصوص حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها، استقلال دستگاه قضایی و مسائلی مرتبط با تحقق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطرح نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان قصد دارد پس از حضور در شورای حقوق بشر سازمان ملل، در یک مسافرت سه روزه رسمی iبه مصر برود تا مذاکراتی را با رهبران این کشور صورت دهد.

بر اساس گزارش تفسیری دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، وی حامل پیام دعوت آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان از محمد مرسی، همتای مصری‌اش است تا رئیس‌جمهوری مصر را برای شرکت در نشست D – 8 (توسعه هشت) iبه اسلام‌آباد مسافرت کند. این نشست از ۱۹ تا ۲۱ نوامبر سال جاری در پایتخت پاکستان برگزار می‌شود.

روسای جمهوری مصر و پاکستان قرار است در این نشست در خصوص گسترش روابط دو جانبه میان دو کشور با یکدیگر در اسلام‌آباد دیدار نمایند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین قرار است در مسافرت خود iبه مصر با همتای مصری خود، محمد کامل عمر دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، نشست آتی کمیسیون مشترک وزیران و راه‌های افزایش روابط میان دو کشور گفتگو کند.

گروه D – 8 گروهی از کشورهای در حال توسعه شامل ترکیه، پاکستان، ایران، مصر، بنگلادش، نیجریه، اندونزی و مالزی می باشند که یک ائتلاف بزرگ توسعه اقتصادی میان کشورهای مسلمان را تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.