تاکید وزیر مشاور در امور خارجی امارات بر لزوم روابط تنگانگ ابوظبی با تهران

به گزارش خبرگزاری مهر،قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان وزارت امور خارجه که به منظور برگزاری هفتمین اجلاس کمسیون مشترک کنسولی ایران و امارات در ابوظبی به سر می برد، عصر امروز با انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه گفتگو کرد.

در این دیدار، قشقاوی سلام گرم صالحی وزیر خارجه کشورمان را به همتای اماراتی وی ابلاغ کرد.

 قشقاوی با اشاره به برگزاری موفق هفتمین کمسیون مشترک کنسولی دو کشور در ابوظبی، روند فعالیت کمسیون های مشترک کنسولی و توافقات صورت گرفته در آن را رو به پیشرفت توصیف و ابراز امیدواری کرد که کمسیون مشترک عالی دو کشور به ریاست وزرای خارجه نیز تا پایان سال جاری میلادی در ابوظبی برگزار شود.

 قشقاوی همچنین از حضور خوب و فعال دولت امارات در اجلاس سران عدم تعهد در تهران نیز تشکر کرد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به حجم وسیع مبادلات تجاری دو کشور، روابط اقتصادی دو کشور را مستحکم و رو به گسترش دانست و افزود: نزدیکی جغرافیایی و مشترکات تاریخی ایران و امارات، زمینه مناسبی برای همکاری هر چه بیشتر دو کشور فراهم کرده است.

قشقاوی گفت: منافع ملی مبتنی بر عقلانیت حکم می کند که روابط دو کشور همواره در حال پیشرفت و توسعه باشد و در برابر دیدگاه های احساسی و بعضا فضای منفی رسانه ای زودگذر و بد خواهی خارج از منطقه با درایت و حکمت واکنش مناسب نشان دهیم.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز توافقات صورت گرفته در هفتمین اجلاس کمسیون مشترک را خوب و موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: از نظر دولت امارات کمسیون مشترک کنسولی با جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین کمسیون های مشترک کنسولی با دیگر کشورها محسوب می شود. زیرا بین دو کشور ارتباطات گسترده مردمی و نزدیک جغرافیایی وجود دارد و نتایج کمسیون و توافقات آن، دستاورد های مهمی برای دولت و مردم دو کشور به همراه دارد.

وی با مرتبط دانستن روابط سیاسی و کنسولی میان کشورها، برگزاری موفق کمسیون های کنسولی را بیانگر روابط سیاسی خوب میان دو کشور معرفی کرد.

قرقاش با اشاره به شرایط حساس منطقه، ایجاد یک رابطه تنگاتنگ و غنی بین دو کشور را برای ثبات و امنیت منطقه ضروری دانست و افزود: در شرایط کنونی ، تاکید بر ثبات و استقرار منطقه و همکاری دو کشور در این زمینه ضروری است.

 در این دیدار  طارق هیدان معاون سیاسی وزیر خارجه امارات، محمد رضا فیاض سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات و سیف الزعابی سفیر امارات در تهران نیز حضور داشتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.