تاکید چین بر پیروی ژاپن از توسعه صلح آمیز

۲۸م آذر ،

دولت چین به ژاپن تاکید کرد تا از روند توسعه صلح آمیز پیروی کرده و به برقراری ثبات در منطقه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هو‌آ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی در یک کنفرانس خبری گفت: اگر ژاپن بتواند تاریخچه تجاوزاتش را بپذیرد و از آن ابراز ندامت کند و در مسیر توسعه صلح آمیز گام بردارد مورد توجه منحصر به فرد کشورهای همسایه‌اش در آسیا و جامعه بین‌المللی قرار می‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری “کیودو” ژاپن، اکثر ۴۵۴ عضو تازه مجلس عوام این کشور که در انتخابات سراسری روز یکشنبه پیروز شدند، از بررسی مجدد قانون اساسی صلح طلبانه ژاپن حمایت می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین گفت: در سال‌های اخیر در ژاپن تمایلی بر رهایی از سیستم پس از جنگ و رد توسعه صلح آمیز بوجود آمده که این امر سبب بروز نگرانی‌هایی در کشورهای آسیایی و جامعه بین‌المللی مبنی بر لزوم توجه و هوشیاری نسبت به این روند شده است.

وی همچنین با تاکید بر درخواست چین در خصوص اینکه ژاپن باید کاملا متوجه مشکلات باشد و آنها را با استفاده از روابط دو جانبه حل کند، گفت: طرف چینی به روند سیاست ژاپن در قبال چین اهمیت می‌دهد.

این سخنگو افزود: روابط میان چین و ژاپن یکی از مهمترین روابط دو جانبه برای دو کشور محسوب می‌شود و توسعه پایدار و مثمر ثمر در این رابطه به نفع پکن و توکیو است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.