تاکید یونان بر اجرای طرح های ریاضت اقتصادی/گزینه دیگری وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، “آنتونیس ساماراس” روز گذشته در هفتاد و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تسالونیکی یونان تاکید کرد که تصویب بسته جدید ریاضت اقتصادی برای بدست آوردن اعتبار مجدد و مقابله با تهدید بحران بدهی ضروری است.

وی افزود: در یک مرحله مهم قرار داریم و برای جلوگیری از این فاجعه باید دوباره اعتبار بدست آوریم.

آنتونیس ساماراس همچنین در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: شهروندان یونانی به علت کاهش هزینه ها برای مقابله با بحران بدهی از رکود اقتصادی رنج می برند.

آنتونیس ساماراس تاکید کرد: هیچ گزینه ای در زمان کنونی غیر از اجرای بسته ریاضت اقتصادی ۱۱٫۵ میلیارد یورویی (۱۴٫۷ میلیارد دلاری) وجود ندارد.

این اقدامات درحالیست که گزارش اخیر تروئیکای اروپایی شامل کمیسیون اروپایی، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپایی از چگونگی پیشرفت اصلاحات در یونان تصویر فاجعه باری را ارائه کرده است.

دولت یونان حدود ۲۱۰ تا از ۳۰۰ وعده ریاضتی خود را برآورده نکرده است. راینیشن پست این موضوع را در گزارشی با استناد به  اظهارات محافل حکومتی در آلمان گزارش داده است.

به نوشته راشا تودی، در گزارش موسسه استاندارد اند پورز آمده است که کاهش شدید تولید ناخالص داخلی یونان که مغایر پیش بینی های اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول می باشد، بیانگر این نکته اساسی است که دولت یونان برای سال جاری میلادی به ۷ میلیارد یورو کمک مالی بیشتر یعنی معادل ۳٫۷ درصد تولید ناخالص داخلی خود نیازمند است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.