تایباد دیار ایمان و مرزبان شجاع اندیشه های بلند است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد عصر پنجشنبه در ادامه سفرهای استانی وارد شهرستان مرزی تایباد شد و در جمع پر شور مردم و در محل استادیوم ورزشی آزادی این شهرستان افزود: مردم این دیار دارای قلبهای روشن و نورانی هستند و به همین علت طی صدها سال با صمیمیت و همدلی از مرزهای کشور دفاع می کنند.

وی در خصوص عمران و آبادانی شهرستان مرزی تایباد گفت: این شهرستان در سفرهای قبلی دارای ۷۸ مصوبه بوده که تاکنون ۶۹ مصوبه اجرایی شده و ۹ مورد نیز باقی مانده که در حال اجراست و این پروژه ها نیز تا پایان دولت دهم اجرایی می شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران یادآورشد: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی دوغارون قبل از ماه مبارک رمضان و با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: منطقه ویژه معدنی شهرستان تایباد نیز تصویب شده و اعتباراتی برای آن اختصاص یافته است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوانان این دیار علاقمند به داشتن شغلی شرافتمندانه و مفید برای جامعه در همین منطقه هستند، گفت: در کنار این دو منطقه ویژه این شهرستان در بخش کشاورزی استعداد و ظرفیت بالایی دارد که امیدواریم با در اختیار گذاشتن زمین و یارانه لازم برای آبیاری تحت فشار، اراضی منطقه آباد شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیتهای این شهرستان بهره برد، اظهارامیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی منطقه به کل کشور و خارج از ایران صادر شود.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز مهمترین امر ساختن ایران اسلامی است و همه در هر کجا که هستند باید وارد عمل شوند و برای ساختن ایران همتی عالی کنند.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام محمد محدثی امام جمعه شهرستان تایباد نیز ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این سفرهای مایه خیرو برکت برای شهرستان شود.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع احناف تایباد حضور رئیس جمهور را در شهر وحدت تشیع و تسنن تایباد خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که این حضور پر خیر و برکت در بین مردم مسلمان و متدین تایباد عامل برکت در بخش های اشتغال، صنعت، معدن، مسکن و خصوصا راه اندازی سریع تر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در مرز مشترک دو کشور ایران و افغانستان شود.

مولوی غلام نبی توکلی گفت: با توجه به پتانسیل های موجود شهرستان و با برنامه ریزی های صورت گرفته توجه خاصی به این شهرستان مرزی و محروم شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.