تایید حکم مدیرعامل تازه بیمه دی

۳۰م دیماه ،

بینا- طی روزهای اخیرکسانی که خبرها و تحولات بازار بیمه کشور را بررسی کرده ودنبال می کنند ازتغییروتحولات درراس مدیریت این شرکت بیمه ای با خبر شده اند.
این شرکت بیمه ای که پس از افزایش نارضایتی ها ازخدمات بازنشستگان مورد انتقاد کانون عالی بازنشستگان قرار گرفته بود وبرخی بیمارستان های خصوصی نیز به سبب عدم دریافت مطالبات خود اقدام به قطع یکجانبه همکاری کرده بودند اواسط هفته قبل دستخوش تغییراتی درراس مدیریت خود شد که “مرتضی علی حسینی” از فعالان حوزه درمان و بیمه کشورجایگزین فتح نژاد به عنوان مدیرعامل بیمه دی شد.
براساس گزارش ایلنا، به اعتقادکارشناسان این تغییرات درراستای ترمیم فوری سیستم مدیریتی بیمه دی در حوزه قرارداد تامین اجتماعی و سروسامان دادن به انجام تعهدات با بیمه گذاران صورت گرفت.
با این حال همزمان با این تغییر،شایعه ای مبنی برایراد قانونی به انتصاب دکترعلی حسینی که گفته می گرددعضو هیات مدیره این شرکت نیز می باشد،مطرح شد.
بر اساس این شایعه ماده ۱۱ آیین نامه شماره ۴۰ شورای عالی بیمه مدیرعامل یک شرکت بیمه را موظف کرده مدرک کارشناسی مرتبط دررشته های “بیمه، اقتصاد، امور مالی، مدیریت، حقوق و رشته های مشابه” داشته باشد.
خبرنگار ما،دربررسی این ماده قانونی وپیگیری مفاد این قانون به تبصره قانونی این ماده که در تاریخ ۰۸/۱۱/۸۱ مصوب شده رسیده که متن آن حاکی ازتغییراتی در ماهیت آن است.
بر اساس این تبصره بعضی اشخاص که مدرک کارشناسی آنها درشمول ۵ رشته ماده ۱۱ نباشند می توانند با دارا بودن شرایطی مورد تایید بیمه مرکزی قرار گیرند.
این تبصره برای احراز شرایط این اشخاص یک شرط قرار داده است.
بر اساس این شرط، اشخاصی که حداقل ۵ سال تجربه مدیریت موثر داشته باشند با تشخیص بیمه مرکزی صلاحیت آنها احراز می گردد.
بر اساس پیگیری های صورت گرفته دکتر مرتضی علی حسینی ازسال ۶۳ تا ۷۴ در قوه قضاییه فعالیت داشته است.
وی همچنین به مدت ۱۷ سال نیزدرصنعت بیمه کشور فعالیت مدیریتی داشته است.
حوزه فعالیتی علی حسینی شامل سازمان سازمان بیمه خدمات درمانی،سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی با سمت های بیمه ای متفاوت بوده است.
وی مشاورمسعود زریبافان معاون رئیس جمهوری ورئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران نیز بوده است.
طبق قانون مشاور معاون رئیس جمهوری درسطح مدیریتی معاون معاون وزیر قرار دارد.
در سوابق علی حسینی همچنین سمت هایی مانند مشاورمدیرکل حراست وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،معاون سرمایه گذاری سازمان خدمات درمانی، عضو هسته مرکزی سازمان منطقه ای بهداری استان تهران و… به چشم می خورد.
براین اساس به نظر می رسد، مدیر عامل تازه بیمه دی مشکل چندانی برای احرازصلاحیت از سوی بیمه مرکزی نداشته باشد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.