تا آزادی کامل ۵ محکوم کوبایی به تلاش خود ادامه خواهیم داد

اردیبهشت ۱۴۰۳

نفر دوم سفارت جمهوری کوبا گفت: ما تا آزادی کامل محکومین کوبایی به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، “نوربرتو کارلوس اسکالونا” نفر دوم سفارت جمهوری کوبا که عصر امروز در جلسه‌ای که به مناسبت یادبود ۵ کوبایی زندانی شده در ایالات متحده، در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: سالگرد این ۵ کوبایی در زندان هرساله و به طور همزمان در کوبا و در سایر نقاط جهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای ما مایه غرور است که با شما برادران ایرانی در تلاشیم تا صدای خود را در مورد این ۵ کوبایی در زندان به گوش آمریکا برسانیم.

وی اظهار داشت: این ۵ نفر در دهه ۹۰ در آمریکا و به سبب حکم دادگاه فدرال محکوم به زندان می باشند، از زمان حبس این ۵ نفر هرساله در کوبا تظاهراتی برگزار شده تا پیام اعتراض کوبا را در این خصوص به گوش جهانیان برسانیم حبس‌هایی که برای این ۵ نفر در نظر گرفته شده حبس‌های بسیار سنگینی بوده که البته در سال ۲۰۰۹ برخی از آن‌ها با تخفیف مواجه شد، نکته بسیار مهم در بین این ۵ نفر این است که در مورد آقای “هرناندو” دادگاه فدرال آمریکا دو بار حبس ابد و ۱۵ سال حکم بریده است یعنی این شخص باید دوبار به دنیا بیاید و زندگی کند تا بتواند حق خود را تمام کند.

کارلوس در ادامه گفت: هرناندو ۱۵ سال از حبس خود را سپری کرده و در این مدت هیچ دیداری با همسر خود نداشته است.

وی افزود: مورد بعدی “آنتونیو رودریگرز” است که به حبس ابد محکوم شد ولی در سال ۲۰۰۹ با توجه به تخفیف مجازاتش به ۲۱ سال و ۱۰ ماه محکوم شد.

آقای “رامو” مورد بعدی هست، که وی نیز مجازاتش حبس ابد بود ولی طی تخفیف‌ها مجازاتش به ۳۰ سال کاهش پیدا کرد.

وی افزود: “هرناندو گنزالس” در اثر تخفیف مجازات به ۱۷ سال و ۹ ماه محکوم شده اما “رنه گنزالس” در ۲۰۰۹ با توجه به پایان محکومیتش به کوبا بازگشت.

کارلوس در این زمینه تصریح کرد: دادگاه ایالات متحده آمریکا با توجه به در نظر نگرفتن اقامت دائم وی در آمریکا اجازه بازگشتش را به کوبا صادر کرد و وی خوشبختانه هم‌اکنون در کوباست.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش‌های ما تا آزادی کامل این زندانیان ادامه دارد.

کارلوس در مورد نحوه دستگیری این ۵ کوبایی گفت: این اشخاص برای متوقف کردن گروهک‌هایی که از آغاز انقلاب کوبا در میامی به فعالیت‌های تروریستی مشغول بودند به آنجا رفته‌ بودند.

وی گفت: گروهک‌های جنوب فلوردیا در زمینه فعالیت‌های ضد انقلابی عملکرد غیر انسانی داشتند.

کارلوس تصریح کرد: این ۵ نفر هیچ اقدامی علیه دولت آمریکا انجام نداده بودند بلکه تمام تلاششان برای حفظ امنیت دولت و ملت کوبا بوده است.

وی افزود: اسناد ۲۰۰۹ به این طرف هیچ یک از فعالیت‌های ما در راستای آزادی این ۵ نفر نتیجه‌ای نداشته است و تنها راه‌حل باقیمانده تصمیم ریاست آمریکا باراک اوباماست که این ۵ نفر را مورد عفو قرار دهد.

وی افزود: فعالیت‌های ما در این زمینه در قالب یک کمیته هم‌بستگی می‌باشد که حتی در داخل آمریکا نیز فعال است.

وی ادامه داد: این مورد نمونه‌ای از اعمال مهاجمانه آمریکا ضد ملت کوباست که از زمان آغاز انقلاب این کشور رخ داده است انقلابی که در سال ۵۹ در پاسخ به سلطه آمریکا بر اقتصاد، سیاست و تمام جوانب کشور کوبا بود و البته آمریکا نمی‌تواند این مسئله را تحمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از محکومیت‌های ملت کوبا بعد از انقلاب تحریم‌های گسترده اقتصادی بود و این مورد نیز نمونه دیگری در محکومیت ملتی که برای استقلال خود انقلاب کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.