تا «تهران دربست» از جمهوری آذربایجان به سرزمین تماشایی شبکه سحر

۲۵م آذر ،

فیلم­ های تلویزیونی «تهران دربست» و «گل برار» یکشنبه این هفته به ترتیب از سیماهای آذری و بوسنیایی شبکه جهانی سحر پخش می­ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، این فیلم که به سرپرستی مهدی حسین­زاده و مدیریت دوبلاژ سعید بحرالعلومی به زبان آذری دوبله شده و غلامرضا صفوی ترجمه آن را بر عهده داشته است، یکشنبه ۲۷ آذر ماه ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن کانال ۱ شبکه سحر می­ رود.
شهباز دولت­نژاد، سعید بحرالعلومی، مهدی حسین­زاده، ندا سام و ونوس محسن­زاده نیز از جمله صداپیشگانی می باشند که در دوبله این اثر به گویندگی پرداخته­اند.
فیلم تلویزیونی «تهران دربست» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است و بازیگرانی همچون امیر غفارمنش، افشین سنگ­چاپ، کیانوش گرامی و مریم کاویانی را در فهرست بازیگران خود دارد.
این تله فیلم که حسین تبریزی کارگردانی و سعید منتظر­المهدی تهیه­کنندگی آن را بر عهده داشت­اند، داستان مرد تنبلی را به تصویر می­کشد که بعد از مرگ پدرش سعی دارد بی­حوصلگی را کنار گذاشته و مشکلات خانواده­اش را حل کند اما در این مسیر با اتفاقات و ماجراهایی روبرو می­شود.

*درنگ «گل برار» در سیمای بوسنیایی شبکه سحر
یکشنبه ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران به مدت ۸۷ دقیقه تله فیلمی روی آنتن کانال ۱ سحر می رود که به سرپرستی رحمان رستم­پور و براساس ترجمه­ای از اصغر نیک­سیرت به زبان بوسنیایی زیرنویس شده است. همچنین ویراستاری متون این فیلم را سلما هاجرشیج و اپراتوری زیرنویس آن را علیرضا نجفی بر عهده داشته­اند.
این فیلم رابطه بین کودک و حیوان اهلی را به تصویر کشیده و داستان زندگی پسربچه­ای را روایت می­کند که قصد دارد با اسبش (رخش)، کنار دریا رفته و مسافران را با اسب خود سواری دهد ولی طی اتفاق­ای که منجر به از دست دادن رخش می­شود، تصمیم دیگری می­گیرد و این تصمیم او را به مسیری تازه از زندگی سوق می­دهد.
«گل برار» با نقش آفرینی مینا نوروزی، پرستو صالحی، هرمز سیرتی، داوود سعیدی و علی آهنگری در شبکه دو سیما تولید شده و منصوره صالحی ساروی نویسندگی، کارگردانی و تهیه ­کنندگی آن را بر عهده داشته است./ی۲
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.