تا جایی که می‌توانید دانلود کنید

فاوانیوز : در شرایطی که امکان خرید نرم‌افزارها یا محصولات فرهنگی اصلی یا به دلیل عدم ورود به کشورمان یا قیمت‌های بسیار بالا مقدور نیست بارها شده که به توصیه دوستان درباره شنیدن یک آلبوم موسیقی یا یک فیلم جذاب مجبور شده‌اید ساعت‌ها در میان سایت‌های مختلف برای پیدا کردن یک لینک دانلود معتبر و با محتوای با کیفیت بگردید و ناامید شوید یا اینکه برای استفاده از یک نرم‌افزار ضروری فروم‌هایی را بالا و پایین کنید که برای دیده شدن لینک‌های قرارگرفته در آنها که ممکن است آن چیزی که می‌خواهید هم در آن پیدا نشود شما را مجبور به عضویت و تحمل سیل هرزنامه‌های روزانه می‌کنند، باور کنید شما تنها نیستید؛ افراد دیگری هم در دنیا هستند که مشکلات مشابه شما داشته‌اند و به همین خاطر این روزها فروم‌ها، سایت‌های معروف مربوط به دانلود نرم‌افزار یا فیلم و موسیقی یا کتاب‌های الکترونیکی دیگر منابع دست اول این محصولات شناخته نمی‌شوند.

به گزارش فاوا نیوز به نقل از اعتماد ؛ حالا سرویس‌های موسوم به P2P مانند «تورنت» محلی برای به اشتراک‌گذاری انواع فایل‌ها و از جمله اطلاعات مفید و مطمئنی که ما نیاز داریم شده‌اند. به طور خلاصه طرز کار این سرویس‌ها به این صورت است که کاربران فایل‌های مورد علاقه خود را از طریق نرم‌افزارهای موسوم به «تورنت کلاینت» به اشتراک می‌گذارند تا بقیه از آن استفاده کنند. البته به اشتراک‌گذاری فایل توسط شما اجباری نیست و می‌توانید بدون اینکه چیزی را با دیگران تقسیم کنید از این امکانات استفاده کنید اما فراموش نکنید که این سرویس‌ها که شما را دست خالی جواب نمی‌کنند بر اساس مفهوم به اشتراک‌گذاری پایه گذاشته شده و توانسته‌اند به این محبوبیت و بانک اطلاعاتی پرمحتوا دست پیدا کنند.

برای استفاده از محتوای سایت‌های تورنت ابتدا باید یک کلاینت تورنتی را دانلود کنید. این نرم‌افزارها معمولا حجم کمی دارند و رایگان هم هستند. کلاینت‌های تورنت هم وظیفه دانلود فایل‌ها و هم آپلود (در صورت علاقه شما به اشتراک‌گذاری) را بر عهده دارند و مانند یک نرم‌افزار مدیریت دانلود امکان زمانبندی دانلودها یا تنظیم سرعت دانلود و آپلود را به شما می‌دهند. به عنوان یک نرم‌افزار ساده و کاربردی ما استفاده از Utorrent را به شما توصیه می‌کنیم که با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب باید به دنبال فایل‌های مورد نظر خود در سایت‌های تورنت بگردید. به عنوان تجربه اول توصیه می‌کنیم فایل مورد نظر خود را به همراه کلمه torrent در گوگل جست‌وجو کنید و چیزهای به دردبخور را انتخاب کنید، حالا سوالی که پیش می‌آید این است که کدام فایل معتبر است و به کار شما می‌آید؟

در سایت‌های تورنت اصطلاحاتی وجود دارند که با دانستن آنها می‌توانید دانلودهای مطمئن‌تر و سریع‌تری داشته باشید و راحت‌تر به هدف خود برسید. در این سایت‌ها در کنار نتایج جست‌وجو عبارتی مانند Peer، Seed یا Leech را مشاهده می‌کنید. Seed‌ها تعداد کامپیوترهایی هستند که فایل‌هایی را که شما لازم دارید قبلا دانلود کرده‌اند و حالا به طور کامل به اشتراک گذاشته‌اند، peer‌ها کامپیوترهایی هستند که بخشی از فایل مورد نظر شما در آنها به اشتراک گذاشته شده است و Leech‌ها کاربران و کامپیوترهایی هستند که در حال دانلود فایل مورد نظر شما هستند اما سرعت آپلود و سهم به اشتراک‌گذاری پایینی دارند، به طور کلی هر چه تعداد Seeder‌های یک سایت بالاتر باشد و Leecher‌های کمتری مشغول دانلود باشند شما سرعت دریافت اطلاعات بالاتری خواهید داشت، البته باید حواس‌تان باشد که تعداد بالای Leecherها یا در حقیقت کسانی که مثل شما مشغول دانلود هستند گاهی اوقات می‌تواند راهنمای شما در تفکیک فایل‌های سالم و فایل‌هایی باشد که احتمال آلودگی آنها می‌رود. شما می‌توانید بعد از دانلود فایل مورد نظرتان به آن امتیاز هم بدهید تا به بقیه افرادی که مثل شما به دنبال لینک‌های با کیفیت و سالم هستند کمک کرده باشید.
 
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.