تا دقیقه ۸۰؛ ایران ۸ – کامبوج صفر/ پای کاوه رضایی هم به گل باز شد

تیم‌های ملی ایران و کامبوج در چارچوب انتخابی جام جهانی در بحرین به میدان رفتند.

به گزارش ممتازنیوز، تیم ملی ایران و کامبوج در چارچوب انتخابی جام جهانی از ساعت ۱۹ در بحرین به مصاف هم رفتند.

گلزنان ایران:

علیرضا جهانبخش (پنالتی ۱۶)، شجاع خلیل‌زاده (۲۲ و ۶۴)، مهدی طارمی (۲۷)، روتانا سور (گل به خودی ۳۲)، میلاد محمدی (۵۸)، کریم انصاری‌فرد (۷۷)، کاوه رضایی (۸۰)

گلزنان کامبوج:

در دقیقه ۲، پاس میلاد محمدی به داخل محوطه جریمه، باعث تک به تک شدن طارمی با دروازه‌بان حریف شد که شوت او با مهار ناقص دروازه‌بان کامبوج به دیرک خورد و به کرنر رفت. ضربه کرنر به خوبی روی سر خلیل‌زاده فرود آمد اما ضربه او دقیق نبود و این موقعیت خطرناک هم از دست رفت.

علیرضا جهانبخش در دقیقه هشتم شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که شوت فنی و قدرتی او با مهار دو ضرب سوکسلا (دروازه‌بان کامبوج) منجر به گل نشد.

کامبوج در ۱۵ دقیقه نخست بازی، با تحت فشار قرار دادن بازیکنان خط دفاعی و هافبک ایران که برای گلزنی در نیمه حریف بازی می‌کنند، یکی، دو موقعیت ناقص شوت‌زنی ایجاد کرد که در قیاس با بازی رفت دو تیم، پیشرفت محسوسی برای این تیم است.

در دقیقه ۱۵ تکل بی‌محابای بازیکن کامبوج روی پای علیرضا جهانبخش، منجر به اعلام ضربه پنالتی برای ایران شد. جهانبخش، کاپیتان تیم ملی در این بازی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و شوت قدرتمند او به گوشه دروازه حریف رفت و اولین گل ایران به ثمر رسید.

در دقیقه ۲۲، پارس در عرض و دیدنی قلی‌زاده محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ضربه او در شرایط نه چندان مساعد با برخورد به پای سوکسلا به کرنر رفت. ضربه کرنر برای دومین بار روی سر خلیل‌زاده نشست و تبدیل به گل دوم شاگردان اسکوچیچ شد.

فشار سنگین بازیکنان کامبوج روی صادق محرمی و در ادامه کار تکنیکی از سوی این تیم، منجر به سانتر خطرناکی به روی دروازه ایران شده که ضربه مهاجم این تیم در موقعیت مساعد، چندان خوب نبود و توپ از بالای دروازه عابدزاده بیرون رفت.

در دقیقه ۲۷، مهدی طارمی بعد از دو اقدام نافرجام، توانست روی ارسال عمقی جهانبخش، تک به تک شود و با شوتی محکم، گل اول خود و سوم ایران را به ثمر برساند.

در دقیقه ۳۲، گل چهارم ایران به صورت تصادفی به ثمر رسید. ارسال میلاد محمدی به روی دروازه، با برخورد به نوک پای بازیکن کامبوج، تغییر مسیر داد و وارد دروازه حریف شد.

در دقیقه ۳۶، ارسال کرنر از سوی قلی‌زاده با ضربه سر مهدی طارمی همراه بود که این بار هم به دیرک خورد تا برای دومین بار این اتفاق برای مهاجم ایران تکرار شود.

در دقیقه ۳۹، ضد حمله تند و تیز ایران و انتقال سریع توپ به زمین کامبوج، با موقعیت شوت زنی برای طارمی همراه بود که ضربه او از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۳، دروازه‌بان کامبوج در خروج از دروازه برای منحرف کردن توپ، پای طارمی را مود هدف قرار داد و داور به سود ایران پنالتی گرفت. سعید عزت‌اللهی این پنالتی را با قدرت زد ولی به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و گل نشد.

در شروع نیمه دوم، پاس در عرض سامان قدوس به علیرضا جهانبخش رسید اما ضربه چیپ و فنی او از بالای دروازه کامبوج گذشت.

دقایقی بعد کریم‌ انصاری‌فرد می‌توانست دروازه کامبوج را در موقعیت تک به تک باز کند که ضربه چیپ او هم کم‌جان بود و مدافع حریف سراسیمه توپ را دور کرد.

در دقیقه ۵۸، پاس در عرض مهدی قایدی به میلاد محمدی با ضربه میلاد محمدی از میان پاهای سوکسلا به گل پنجم ایران تبدیل شد تا مدافع چپ ایران که زمینه‌ساز گل به خودی حریف شده بود، به اولین گل خود دست یابد.

در دقیقه ۶۴، ارسال سامان قدوس از روی نقطه کرنر به خوبی روی سر مرتضی پورعلی‌گنجی فرود آمد و او بر خلاف نیمه اول، ضربه خود را وارد دروازه کامبوج کرد و گل ششم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۶۶، حرکت انفرادی جهانبخش از در مقابل محوطه جریمه با شوت محکم و زمینی او همراه شد که سوکسلا این توپ را بدون ریسک به کرنر فرستاد.

ارسال سامان قدوس به روی دروازه در دقیقه ۶۹ بعد از برخورد به زمین در محوطه شش قدم به کاوه رضایی رسید که ضربه سر او در مقابل دروازه خالی به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۳، پاس در عمق انصاری‌فرد به مهدی قایدی رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک، با پاس در عرض، کاوه رضایی را مقابل دروازه خالی قرار داد ولی ضربه او با برخورد به پای سوکسلا تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۷۷، مهدی قایدی در داخل محوطه جریمه کامبوح سرنگون شد و داور برای سومین بار به نفع ایران پنالتی گرفت و کریم انصاری‌فرد این توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل هفتم شاگردان اسکوچیچ به ثمر رسید.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده (سید مجید حسینی ۴۶)، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد۴۶)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (کاوه رضایی ۶۸)، احمد نورالهی (میلاد سرلک ۴۶)، علی قلی‌زاده (مهدی قایدی ۵۶) و سعید عزت‌اللهی.

ترکیب کامبوج: کیو سوکسلا، کن چانسوپک، سوئی ویسال، تس سامباس، لیم پیسوت، سینگ چانتئا، کوچ سوکومپئاک، سوس سوهانا، کیو سوکپنگ، سور روتانا و چنگ منگ.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.