تا سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد جمعیت جوان استان کردستان وارد آموزش عالی می‌شوند

۱۰م دیماه ،

it-uok-90.jpg

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه ۲۶۱ هزار نفر از جمعیت یک‌ میلیون و ۴۳۰ هزار نفری این استان در فاصله سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله می باشند، گفت: بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا پایان سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد جمعیت ۱۸ تا ۲۴ این استان وارد آموزش عالی می‌شوند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهانشیر امینی وجود ۶۲ هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه‌های استان کردستان را ظرفیتی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهشگری در جامعه عنوان و اظهار کرد: سند آمایش آموزش عالی استان با تلاشی شش ماهه توسط کمیته سند آموزش عالی تدوین شده و بر اساس آن افق آموزش عالی استان بر اساس وضعیت و ظرفیت‌های موجود، شرایط و تعداد فارغ‌التحصیلان مشخص شده است.

وی از اجرای ۵۰ طرح و پروژه مطالعاتی در دانشگاه کردستان در سال‌ جاری خبر داد و گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش کشاورزی در استان می‌طلبد که زمینه پژوهش بیشتر در این بخش را فراهم کنیم.

امینی به راه‌اندازی پژوهشکده توت‌فرنگی با توجه به کشت بالای این محصول در استان کردستان اشاره کرده و گفت: مجوز راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی نیز در دانشگاه کردستان اخذ شده است.

رییس دانشگاه کردستان افزود: این پژوهشکده در دو گروه “کشت و پرورش” و “کاربرد گیاهان دارویی” فعالیت خود را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ پژوهشگری و تدوین مطالعات و پژوهش‌های کاربردی از اولویت‌های دانشگاه کردستان به منظور رشد و توسعه استان است.

رییس دانشگاه کردستان اعلام کرد: در حال حاضر در دانشگاه کردستان که عنوان دانشگاه مادر استان را دارد، ۱۱ هزار دانشجو در ۱۴۰ رشته تحصیلی مشغول به تحصیل می باشند، که ۱۵ درصد این دانشجویان، در دوره تحصیلات تکمیلی می باشند.

امینی به فعالیت انجمن‌های مختلف علمی و پژوهشی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: وجود این انجمن‌ها در افزایش و تقویت روحیه پژوهشگری ظرفیتی مناسب و مؤثر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.