تا قبل از داشتن “تلفن همراه” چگونه تفریح می رفتید؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

محققان و روانشناسان در خصوص اعتیاد اشخاص به تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها اخطار می دهند و به اشخاص گوشزد می کنند تا هر از گاهی به زمانی که بدون تلفن های همراه بودند فکر کنند و خود را وابسته به فناوری نکنند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در قبل اشخاص هنگامی که به رستوران ها و یا مهمانی ها می رفتند و منتظر رسیدن همراهان خود بودند به جای استفاده از تلفن همراه هوشمند و بازی کردن با تلفن همراه خود به انجام اموری مانند خواندن کتاب و روزنامه، صحبت با دیگران، گوش دادن به رادیو و تلویزیون می‌پرداختند.

گفتنی است: اما امروزه با استفاده از ابزارهایی مانند تلفن های همراه هوشمند و یا تبلت ها اشخاص به جای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران و دوستان خود تنها به انجام اموری مانند فرستادن پیام کوتاه و یا چک کردن ایمیل ها و یا بازی های چند رسانه ای می پردازند و به این ترتیب اعتماد به نفس اجتماعی آنها کاهش می یابد.

پزشکان به والدین پیشنهاد اکید می کنند؛ که برای جلوگیری از ایجاد انزوا و گوشه گیری در کودکان خود حتما میزان ساعات استفاده از این نوع وسایل را محدود کنند و در عوض کودک را به انجام فعالیت ها و بازیهای گروهی با دیگران تشویق نمایند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.