تا پایان نیمه اول سال‌:نماسازی موزه شهدای اردبیل به پایان می‌رسد

دوشنبه ۲۹ خرداد – ۰۲:۱۴:۵۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از نماسازی موزه شهدای اردبیل خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این موزه تا پایان نیمه اول سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ذکی‌الله خوشبخت، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، با اعلام این مطلب افزود: جمع‌آوری آثار شهدا از خانواده‌های آنان آغاز شده که امیدواریم با کمک مردم و بیناد شهید استان بتوانیم هرچه سریعتر شاهد راه‌اندازی این مرکز فرهنگی در استان باشیم.
وی تأکید کرد: با راه‌اندازی این موزه خواسته و مطالبه بسیاری از ایثارگران و خانواده‌هایشان به ثمر نشسته و یک شرایط مطلوبی را در جمع‌آوری و حفظ و حراست از این آثار شاهد هستیم.
خوشبخت ادامه داد: این موزه قرار است در ساختمان سابق میراث فرهنگی استان اردبیل راه‌اندازی شود که در حال دکورسازی و نماسازی فضاهای این ساختمان تاریخی هستیم تا بتوانیم این مجموعه را تا پایان نیمه‌اول سال آماده بهره‌برداری کنیم.
خوشبخت با اعلام اینکه در تزیین و چینش این موزه از سلیقه و علایق خانواده‌های شهدا کمک گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ما از خانواده‌های شهدا خواسته‌ایم آثار ارزشمند فرزندانشان را در این مجموعه قرار دهند تا نسل آینده با مشاهده این آثار آگاه و واقع به همه امور و مسایل باشند.
وی از همت و تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تهیه، تدوین و چاپ آثار شهدا در قالب کتاب، فیلم و عکس خبر داد و بیان کرد: نباید در این زمینه از دادن اطلاعات و آثار دریغ کرد چرا که این کار به نفع استان و حفظ ارزش‌هایی است که شهدا در دفاع از آن جان در طبق اخلاص گذاشتند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه سخنان خود به روند اجرای موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: امسال نیز برای تکمیل سازنده‌های این موزه و مرکز فرهنگی سه میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که امیدواریم عملیات اجرایی آن در کنار مجموعه تفریحی، گردشگری شورابیل با قوت و سرعت ادامه پیدا کند.
وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا آخر سال آینده این پروژه تکمیل شده و بتوانیم در این مجموعه بزرگ فرهنگی ایثارگران و دفاع مقدس آثار ارزشمند هشت سال جنگ تحمیلی را جمع‌آوری کنیم.
خوشبخت افزود: آثار جمع‌آوری شده در شرایط کنونی یک پنجم آثار قابل پیش‌بینی است که به سرعت با همراهی ایثارگران و خانواده‌های آنها تلاش می‌کنیم این مجموعه را به عنوان یادگاری از دوران دفاع مقدس و آثار به جای مانده از این ایام تکمیل کرده و در اختیار اهالی استان قرار دهیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۸۱۴۱۴۵۷۴۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.