تا ۲۰۳۵ جهان به پارکینگ بزرگی تبدیل می گردد

۲۳ آبان ،

تا ۲۰۳۵ جهان به پارکینگ بزرگی تبدیل می گردد

عصر خودرو : تا سال ۲۰۳۵ حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون خودرو در جاده ها و خیابان ها در حرکت خواهند بود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از سایپانیوز آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۵ تعداد خودرو دو برابر تعداد کنونی خواهد شد. تعجبی هم ندارد که بیشترین افزایش تعداد خودرو در کشور چین خواهد بود. قابل توجه این جا است که رشد صنعت خودروی چین تازه آغاز شده است. بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی در کشور چین در سال ۲۰۰۰ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر فقط ۴ خودرو وجود داشت، در سال ۲۰۱۰ این رقم به ۴۰ دستگاه به ازای ۱۰۰۰ نفر رسید و پیش بینی می گردد تا سال ۲۰۳۵ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در کشور چین ۳۱۰ خودرو وجود داشته باشد. برای مقایسه وضعیت کنونی با سال ۲۰۳۵ فقط کافی است آمار فعلی ایالات متحده را در نظر بگیرید. در حال حاضر در آمریکا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۶۶۰ خودرو وجود دارد.
با این پیش بینی هولناک سؤالات وحشتناک تری هم به وجود می آید: کشورها چطور آلایندگی را کنترل خواهند کرد؟ قیمت سوخت چه وضعی پیدا می کند؟ آیا خودروهای الکتریکی و هیبریدی به حد انتظار مورد استقبال مردم قرار می گیرند؟
به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی فناوری احتراق داخلی خودرو فعلاً به قوت خود باقی است هر چند که هر سال بازده آن را کمی بالا می برند. نهادهای قانون گذار هم سخت گیر تر می شوند برای مثال پیمایش ۶۰ مایل به ازای هر گالن خودرو تا سال ۲۰۳۵ اجباری خواهد شد.
تا به حال کشور چین در نقطه توجه بوده است اما نباید این سبب شود که از کشور هند و جمعیت عظیم آن غافل شد. در حال حاضر با جمعیت بالغ بر یک میلیارد حدود ۱۴ میلیون خودرو در هند در تردد است و پیش بینی می گردد که این رقم تا سال ۲۰۳۵ به ۱۶۰ میلیون دستگاه برسد.
تا به حال آمریکا مقام اول تولید و مصرف خودرو در جهان را داشت اما به تدریج در مقابل تولید و مصرف چین کوتوله به نظر خواهد آمد.

سه شنبه ۲۳ آبان   ۱۱:۴۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.