تبادلات آنلاین شرکت علی بابا از مرز ۱۵۳ میلیارد هم گذشت

۱۴م آذر ، همکاران سیستم- شرکت چینی علی بابا اعلام کرده حجم تبادلات صورت گرفته از طریق دو وب پایگاه اینترنتی این شرکت در سال جاری از مرز ۱۵۳ میلیارد دلار قبل است.

شرکت علی بابا اعلام کرده حجم تبادلات آنلاین دو وب پایگاه اینترنتی تائوبائو و تی مال این شرکت تا پایان ماه نوامبر سال جاری میلادی از مرز ۱۵۳ میلیارد دلار قبل است. این رقم تقریباً معادل ۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور چین در سال ۲۰۱۱ است. بانک جهانی سال قبل تولید ناخاصل داخلی چین را مبلغی در حدود ۷.۳ تریلیون دلار اعلام کرده بود.

خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش به نقل از وزیر تجارت چین اعلام کرده بود این کشور قصد دارد تولید ناخالص داخلی خود را با ۵٫ ۷ درصد رشد در سال ۲۰۱۲ به ۸٫ ۷ تریلیون دلار افزایش دهد.

شرکت علی بابا حجم تبادلات آنلاین این دو وب پایگاه اینترنتی را به تفکیک اعلام نکرده است، اما چندی پیش اعلام کرده بود وب پایگاه اینترنتی تی مال (Tmall) این شرکت فقط در یک روز توانسته بود حجم تبادلات خود را به ۸۰۰ میلیون دلار برساند. این شرکت چینی همچنین اعلام کرده این دو وب پایگاه اینترنتی به تنهایی بیش از ۱۰ میلیون فرصت شغلی به وجود آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، موسسه پژوهشی یورومانیتور چندی قبل پیش‌بینی کرده بود که وب پایگاه اینترنتی تی مال شرکت علی بابا تا سال ۲۰۲۴ خواهد توانست بر وب پایگاه اینترنتی تجارت الکترونیک آمازون پیشی بگیرد و به بزرگ‌ترین وب پایگاه اینترنتی خرید و فروش آنلاین در جهان تبدیل خواهد شد. موسسه دیگری نیز پیش‌بینی کرده است کشور چین تا آن زمان به بزرگ‌ترین بازار تجارت آنلاین در جهان تبدیل خواهد شد.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.