تبادل گونه های حیوانی و گیاهی میان ایران و گرجستان

دیده بان حقوق حیوانات:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه گرجستان دارای بیش از ۱۳ هزار گونه گیاهی است، به غنی بودن گونه های حیوانی ایران اشاره کرد و افزود: دو کشور برای تبادل گونه های گیاهی و حیوانی توافق کردند.

محمد جواد  محمدی زاده درگفتگو با خبرنگار مهراز گسترش همکاری های زیست محیطی ایران و گرجستان خبر داد وافزود:  بر اساس توافقنامه ای که روسای محیط زیست دو کشور امضا کردند، جمهوری اسلامی ایران در گرجستان موزه محیط طبیعی ایجاد می کند.

وی حفاظت از زیست بومهای بکر و حساس و تالابها، حمایت از گونه های در معرض انقراض و مدیریت ضایعات خطرناک و توسعه تصفیه خانه های صنعتی را از دیگر مفاد توافقنامه دو کشور دانست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین در این توافقنامه مقرر شد طرف گرجستان از خدمات آموزشی دانشگاه محیط زیست جمهوری اسلامی ایران بهره مند شود .

وی که در کنفرانس آموزش محیط زیست در کشور گرجستان شرکت کرده بود، گفت : در این کنفرانس که بیش از ۱۰۵ کشور شرکت کرده بودند بر لزوم تشکیل صندوق مشترک یونپ و یونسکو برای حمایت از توسعه آموزش محیط زیست تاکید شد.

محمدی زاده افزود: در این اجلاس هشت پیشنهاد زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده و در بیانیه پایانی مقرر شد، برای حمایت از آموزشهای زیست محیطی یونپ و یونسکو، صندوق مشترکی تشکیل شود .

وی گفت: حمایت مالی از فارغ التحصیلان محیط زیست و اعطای بورسیه به آنان برای ادامه تحصیل در مقاطع عالی تر از دیگر مواردی بود که در اجلاس به تصویب رسید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.