تبانی در نرخ بهره بین بانکی در اروپا / بانک های متخلف ۲ میلیارد جریمه شدند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از ها،کمیسیون اروپا هشت بانک را به جرم تبانی دربارهٔ نرخ بهره بین بانکی جریمه کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، کمیسیون اروپا هشت بانک را به جرم تبانی دربارهٔ نرخ بهره بین بانکی جریمه کرد. میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این بانک ها، به یک میلیارد و ۷۰۰میلیون یورو می رسد.

این بانک ها با این اتهام مواجه اند که با تشکیل یک کارتل بانکی و تبانی به یکدیگر به دستکاری در نرخ های استقراض بین بانکی پرداخته اند. “دویچه بانک”، “آر بی اس”، “سوسیته ژنرال”، “جی پی مورگان”، “سیتی بانک” از جمله بانک هایی می باشند که جریمه شده اند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، بانک های “بارکلی” و “یو بی اس” نیز به خاطر اعلام وجود چنین کارتل بانکی از پرداخت جریمه مالی معاف شدند.

“یواخین المونیا” کمیسر رقابت اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام جرایم مالی در نظر گرفته شده برای هشت بانک متخلف گفت: این بانک ها به جای رقابت با یکدیگر به تبانی و همدستی با یکدیگر در خصوص دستکاری نرخ های بهره بین بانکی پرداخته اند.

وی در ادامه افزود: این بانک ها ضمن همدستی و تبانی بر سر نرخ بهره بین بانکی، بین خودشان بر خلاف مقررات ضد تراست، اطلاعات محرمانه را رد و بدل کرده اند. این اطلاعات محرمانه دربرگیرنده اطلاعاتی مربوط به راهبردهای تجاری و مواضع تجاری بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.