تبدیل اتاق‌خواب به منطقه ضد استرس

تبدیل اتاق خواب به منطقه ضد استرس

هنگامی که نوبت آراستن خانه می رسد، اتاق خواب همیشه ساده ترین فضاست. شاید به این دلیل که نخستین اتاقی است که اجازه دارید در کمال آزادی طرح خود را در آنجا اجرا کنید.

اتاق خواب باید مکان محبوب شما برای استراحت باشد؛ مکانی که با عناصر مورد علاقه شما مانند یادگاری های دوست داشتنی که به شما آرامش می دهد و شما را از دنیای خارج دور می کند، دکور شده باشد. در زیر، چند پیشنهاد آمده است که به شما کمک می کند تا اتاق خوابی آرام و بدون استرس داشته باشید.

● تختخواب و رختخواب

تشکی را انتخاب کنید که بهترین احساس را به شما می دهد و همزمان به اندازه کافی از بدن شما حمایت می کند. اگر در وضعیتی نیستید که بتوانید تشک خود را عوض کنید، سعی کنید آن را با اضافه کردن پر یا اسفنج بهبود بخشید. برای افزایش خاصیت محافظت تشک می توانید پایه های تختخواب خود را بهبود بخشید. مجموعه ای از بالش ها را با سلیقه خود روی تختخواب قرار دهید. از بافت های نرم و سخت برای ایجاد لایه در دکوراسیون تختخواب و برای شست وشوی آسان تر بالش ها از روکش های محافظ استفاده کنید.

با استفاده از دو دست ملحفه صددرصد کتان، همه چیز را ساده و تمیز حفظ کنید. پس از شست وشو جنس آنها لطیف تر می شود. ملحفه ها باید صددرصد کتان باشند و درجه نخ آنها بیش از ۲۰۰ باشد. قبل از خرید با پشت دست خود، آنها را لمس کنید (آیا واقعا نرم و لطیف هستند؟) و همیشه آنها را پیش از استفاده بشویید. برای آنکه ملحفه های شما احساسی مانند ملحفه های هتل القا کنند، به آنها نشاسته بزنید و سپس، اتو بکشید.

لحاف های ضخیم پر شده از پر را حذف و به جای آن از روتختی های سبک صد درصد کتان استفاد کنید، چون می توانید آن را برای تغییر ظاهر اتاق تغییر دهید. در ضمن، می توانید آن را به آسانی در ماشین لباسشویی بشویید.

همه چیز روی تختخواب شما باید نرم و راحت باشد. از بالش های سنگ دوزی شده، روتختی های خشن که بدن را خراش می دهد یا چارچوب های فلزی تخت خواب که ممکن است هنگام راه رفتن به لباس شما گیر کنند، استفاده نکنید. هر چه بدنه تختخواب محکم تر باشد، بهتر است.

و در پایان، بزرگ ترین تختخواب را نخرید بلکه نمونه ای را انتخاب کنید که با اتاق شما متناسب است. اگر دراتاق خواب، تختخوابی بزرگ قرار ندهید، معمولا ظاهری زیباتر خواهد داشت.

● رنگ

هر رنگی را که دوست دارید، انتخاب کنید و فقط به رنگ سفید فکر نکنید. رنگ های مورد علاقه خود را روی عناصری چون کوسن ها و گیاهان در اتاق حفظ کنید. همه این رنگ ها انرژی بخش هستند. رنگ های تیره تر و آرام تر برای افرادی که هنگام خوابیدن مشکل دارند، بهتر است.

● پرده ها

پرده هایی که تا زمین می رسند، به آسانی باز و بسته می شوند و نور را کنترل می کنند، بهترین انتخاب برای اتاق خواب هستند. نوع پرده را بر اساس حفظ حریم شخصی و میزان نور مورد نیاز خود تعیین کنید.

● نورپردازی

از نورهای سقفی بپرهیزید، زیرا مناسب نیستند. به جای آن، چند لامپ کوچک تر و کم نورتر را در نقاط مختلف اتاق امتحان کنید. آباژورهای مطالعه عناصری حتمی هستند که نوری مطلوب نیز به حساب می آیند. از به کار بردن لامپ های فلورسنت (با رنگ سبز یا آبی) در اتاق خودداری و نورهایی با رنگ گرم (زرد) استفاده کنید.

● دکور

دکور خود را محدود به چند شیء گرانبها کنید تا از انباشتگی در اتاق خواب جلوگیری کنید. دو صندلی یا نیمکت، یک کمد، گیاهی بزرگ و چند اثر هنری برای اتاق کافی هستند.

● سازماندهی

سازماندهی، کلید اتاق خواب ضد استرس است. اگر مطمئن شوید که هر شیء مکانی دارد و تا حد ممکن، آن را در مکان خود حفظ کنید، انباشتگی در اتاق شما وجود نخواهد داشت.

لباس ها را در کمد آویزان کنید یا تا کرده، در کشو ها قرار دهید. اگر لازم است مکانی برای نگهداری لباس ها در زیر تختخواب فراهم کنید و اشیایی مانند جواهرات، کیف و کفش را دسته بندی کرده و در آن نگهداری کنید، قلاب هایی زیبا بخرید و از آنها به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده کنید. میزهای کنار تختخواب با کشو ها بهترین مکان برای پنهان کردن کتاب ها، آیپاد، ماسک خواب و وسایل شخصی هستند.

اگر احساس می کنید که وسایل شما از همه جا بیرون می ریزد، از آنها کم کنید. وقتی روز خود را به جمع و جور کردن وسایل نمی گذرانید، احساسی بهتر خواهید داشت. قانون کلیدی آن است که اگر لباسی را بیشتر از ۶ ماه نپوشیده اید، آن را ببخشید. وسایل فصلی را نیز در صورت امکان به فضایی دیگر منتقل کنید.

● تمیزکردن

مرتب کردن تخت خواب، تاکردن لباس ها، جارو کردن کف اتاق و گرفتن گرد و خاک باعث می شود که اتاق شما از تمیزی برق بزند. به طور کلی، هر دو هفته یکبار، ملحفه ها را شسته، لباس ها را چند بار در هفته برای شست وشو کنار بگذارید. این برنامه ای راحت است، اما شما بر اساس سبک زندگی خود می توانید برنامه ای خاص خود بچینید.


آخرین مقالات آفتاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.