تبدیل ایران به تامین‌کننده اینترنت منطقه

۲۶م آذر ،

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با بهره‌برداری از فاز اول پروژه EPEG، ایران با ارتقاء رسمی در ارتباطات جهانی از سطح ۳ و یک کشور مصرف‌کننده اینترنت به سطح ۲ و کشور تامین‌کننده اینترنت برای نقاط دیگر تبدیل‌ می‌شود.
مهدی کریمی نیسیانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با اجرای پروژه EPEG که فاز اول آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ایران از یک مصرف‌کننده اینترنت به یک کشور تامین‌کننده اینترنت تبدیل خواهد شد.
معاون طرح و توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیر ساخت افزود: EPEG بزرگراهی ارتباطی است که اروپا را به شرق آسیا متصل می‌کند و با بهره‌برداری از این پروژه به صورت رسمی ایران در ارتباطات بین‌الملل از Tier 3 (سطح) به Tier2 ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی توضیح داد: تاکنون ایران به عنوان یک مصرف کننده پهنای باند، اینترنت خود را از نقاط سطح ۲ تامین می‌کرد و پس از این ایران با ارتقاء به سطح ۲ و ورود به لایه تامین‌کنندگی، از حالت مصرف‌کنندگی خارج می‌شود و برای نقاط دیگر پهنای باند تامین می‌کند.
کریمی نیسیانی خاطر نشان کرد: این ارتقاء ایران در ارتباطات بین‌الملل، در شاخص‌های آمادگی الکترونیک و دسترسی به پهنای باند بال، تاثیر بسیاری خواهد داشت.
معاون طرح و توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیر ساخت یادآور شد: پروژه EPEG، یکی از گام‌های تحقق هدف “ایران هاب منطقه” است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.