تبدیل باغات ازگل به زمین بایر و تبدیل به برج های بلند را شهرداری توضیح دهد!

رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران گفت: چرا باغات ازگل را از بین می برند و به برج و ساختمان سازی اختصاصی می دهند شهرداری در این خصوص توضیح دهد و باغات را برگرداند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابتکار در جلسه ی چهارصد و هفتاد و هفتمین شورای شهر تهران گفت: منطقه ی ازگل یکی از مناطقی از تهران است که به باغشهر شباهت دارد اما در سال های اخیر دست خوش تغییرات جبران ناپذیری شده است که ساکنان این منطقه به تخریب باغات اعتراض و نگرانند.
وی با نشان دادن تصاویر ماهواره ای از باغات ازگل تصاویر ماهواره ای ۲۰۰۵ با سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ را مقایسه کرد و  گفت : در این مقایسه مشخص شد در سال ۲۰۱۰ دو مسیر در این باغات پاک تراشی شده و در سال ۲۰۱۱ این اراضی به طور کامل از درخت پاک سازی شده است.
وی با بیان اینکه ۱۰درصد از باغات این منطقه از بین رفته که با توجه به طرح موضعی باغات نباید هیچ گونه تغییر کاربری رخ بدهد اظهار داشت: در چند سال اخیر درختان این باغات از بین رفته و به جای ان ساختمان بزرگی ساخته شده است.
وی با اشاره به باغ ۳۸۹۰ متری در خیابان امیر منطقه ازگل اشاره کرد و گفت: این اراضی کاربری قضای سبز داشته و در سال ۲۰۰۸ مملو از درخت بوده اما در ۲۰۱۰ عریان شده و در سال ۲۰۱۱ به زمین بایر تبدیل شده است و ظاهرا  می خواهد برج ساخته شود.
ابتکار اظهار داشت: شهرداری باید گزارش دقیق از این اتفاقات بدهد که چگونه این اقدامات انجام شده و این باغات باید به وضع قبلی برگردند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.