تبدیل سازمان های بیمه‌ای به بنگاه‌های سودآور

۰۹اردیبهشت،

رئیس جامعه جراحان ایران معتقد است که تعرفه‌ها ظالمانه بوده و بیمه‌ها به جای اینکه به فکر حل مشکلات مردم باشند به بنگاه‌های سود‌آوری تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمیممتازنیوز، دکتر ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران امروز ۹ اردیبهشت در نشست خبری جامعه همایش سالانه انجمن جراحان ایران در خصوص تعرفه‌ها گفت: تعرفه ها طبق قانون باید عادلانه باشند و با شئون اجتماعی و تورم‌ها همخوانی داشته باشد ولی متاسفانه هیچ کدام از این عوامل در آن اعمال نمی‌شود و هنوز تعرفه‌ها را توسط مصرف‌کنندگان خدمات پزشکی نه ارائه‌کنندگان خدمات تعیین می‌شود.

وی افزود: همه جای دنیا اینطور است که در تمام صنعتها‌ ارائه‌کنندگان خدمت تمام حرف و یا حداقل ۵۰ درصد حرف را می‌زنند که این امر در پزشکی اصلا این طور نیست.

وی با اعلام این که جامعه پزشکی این تعرفه را قبول ندارد این میزان تعرفه‌ها ظالمانه است عنوان کرد: تعرفه‌ها توسط پدیده‌ها که باید هزینه‌ها را بپردازند تعیین می‌شود که آنها اصلا میزان تورم را محسوب نمی‌کند.

فاضل با اشاره به این که این وضع در میزان تعیین تعرفه‌ها سبب پدیده زیر میزی شده است تصریح کرد: به وقتی عادلانه با یک حرفه برخورد نشود طبیعی است که این مشکلات که پیش آید.خود ما پزشکان هم با این پدیده موافق نیستیم ولی چاره ای هم نیست  در واقع درست است که یک عده سوء استفاده می‌کنند و با گرفتن یک‌سری مبالغ نام جامعه پزشکی را خدشه دار می کنند ولی اگر تعرفه‌ها واقعی باشد این مسائل هم وجود نخواهد داشت.

 وی ادامه داد: باید توجه داشت که بیمه‌ها مشکل‌گشای اصلی این موضوع می باشند در تمام دنیا بیماران رایگان درمان می‌شوند چون بیمه‌ها به صورت درست و عادلانه کار می‌کنند و میزان تعرفه‌ها را مجموعه‌ای از مسئولین بیمه‌ها و حرفه‌ مربوطه تعیین می‌کنند.

فاضل افزود: در کشور ما فعالیت بیمه‌ها متفاوت است و این سازمانها تبدیل به یک بنگاههای سودآور شده‌اند و دیده می‌شود که کنار هر سازمان بیمه ای یک بانک زده می گردد یعنی به جای این که بیمه‌ها مشکل مردم را حل کنند به فکر سودآوری و سرمایه‌گذاری می باشند.
بنابراین بیمه‌ها اگر مشکل بیمار و پزشک را حل نکنند به هیچ دردی نمی‌خورند.

وی عنوان کرد: در کشورهای دنیا اگر بیماری هم بیمه نباشد با بودجه‌ی آموزشی تمام و کمال

هزینه‌های درمان فرد پرداخت می‌شود.

فاضل خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های آموزشی به سبب واقعی نبودن تعرفه‌ها در حال فلج شدن می باشند و در تامین تجهیزات و امکانات خود مانده‌اند./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.