تبدیل فاضلاب به سوختی برای روشن کردن خودروها

به گزارش خبرگزاری مهر، کنسرسیومی از محققان و یک شرکت خودروساز ژاپنی بر روی فرایندی سرمایه گذاری می کند که زباله های فاضلاب را به هیدروژن برای استفاده در خودروهای پیل سوختی تبدیل می کند.

خودروهای پیل سوختی به عنوان خودروهای بدون آلایندگی، جایگزین مناسبی برای خودروهای برقی هستند چرا که نیازی به برق که آن نیز توسط سوخت های فسیلی تولید می شود ندارند.

خودروهای پیل سوختی از واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن برای تولید برق استفاده می کنند و محصول فرعی که از اگزوز این خودروها در محیط منتشر می شود آب است.

با این حال یکی از مهمترین موانع برای تجاری سازی این خودروهای پیل سوختی فرایند تولید هیدروژن است. شیوه رایج و قدیمی، گران و پیچیده است که در آن هیدروژن از گاز طبیعی مایع  و سوخت های فسیلی استخراج می شود.

این کنسرسیوم اعلام کرد استخراج هیدروژن از فاضلاب ارزان تر از شیوه های قدیمی و دوستدار محیط زیست است.

این محققان مدعی اند این فرایند انتشار دی اکسید کربن را ۷۵ درصد کاهش می دهد.

این فرایند شامل خشک کردن فضولات برای تولید گاز متان است . سپس  گاز متان دوباره گرم می شود تا غلظت زیادی از گاز هیدروژن از آن استخراج شود.
 
این کنسرسیوم قصد دارد این فرایند را تا سال ۲۰۲۴ تجاری سازی کند.

تعدادی از خودروسازهای جهان از جمله تویوتا، هوندا، هیوندایی، نیسان و مرسدس بنز بر روی خودروهای پیل سوختی کار می کنند اگرچه هنوز موانع زیادی از جمله زیرساخت های این سوخت ها هنوز باقی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.