تبدیل کیسه‌ پلاستیکی به سوخت خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

تبدیل کیسه‌ پلاستیکی به سوخت خودرو

پرشین خودرو: دانشمندان شیوه‌ای را برای تبدیل کیسه‌های پلاستیکی خرید به سوخت دیزلی، گاز طبیعی و دیگر محصولات بنزین‌محور طراحی کرده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز، فرآیند تبدیل این کیسه‌ها به محصولات سوختی انرژی قابل‌توجهی را تولید می‌کند و به تولید سوخت‌های حمل‌و‌نقلی شامل دیزل می‌انجامد که می‌توان آن را با دیزل معمولی مخلوط کرد. همچنین می‌توان دیگر محصولات شامل گاز طبیعی، حلال‌ها، بنزین، موم و روغن‌های روان‌کننده مانند روغن موتور و روغن هیدرولیک را از این کیسه‌های خرید اشتقاق کرد.
دکتر «براجندرا شارما» از دانشگاه ایلینوی در این باره گفت: در حالت معمول، می‌توان ۵۰ تا ۵۵ درصد سوخت را از نفت خام به دست آورد، اما چون کیسه‌های پلاستیکی در درجه اول از نفت ساخته می‌شوند، در شیوه جدید می‌توان تقریبا ۸۰ درصد سوخت را از آنها بازیابی کرد.
صدها میلیارد کیسه خرید هر سال در سراسر جهان دور انداخته می‌شود و بر اساس برخی تخمین‌ها، فقط یکی از هر هشت پلاستیک بازیافت و مابقی آن به عنوان زباله در خشکی یا دریا ریخته می‌شود.
مطالعات پیشین شیوه‌ای را برای تبدیل کیسه‌های خرید به نفت خام ارائه داده‌اند اما این نخستین باری است که می‌توان آنها را به سوخت دیزلی تبدیل کرد.
به گزارش ایسنا، محققان حاضر در این مطالعه ۳۰ درصد از دیزل مشتق‌شده از پلاستیک را با دیزل معمولی ترکیب کردند و هیچ نوع مشکلات سازگاری را با دیزل سوختی مشاهده نکردند.
جزئیات این مطالعه در مجله Fuel Processing Technology منتشر شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.