تبریک ویژه به متولدین۳۰ اسفند

۲۸م اسفند ،

کسانی که سی ام اسفند به دنیا آمده اند می توانند امسال روز تولشان را جشن بگیرند.زیرا امسال ماه اسفند سی روزه است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی باشگاه خبرنگاران ؛علی ابراهیمی سراجی روئیت گر هلال ماه در خصوص سال کبیسه گفت:در واقع سال کبیسه از واژه ی کبس به معنای چاهی که از خاک پر شده است گرفته شده و منظور از آن میزان ساعت های اضافی میباشد که یک روز کامل را تشکیل نمی دهند و هر چند سال یک بار زمانی که این ساعت هاجمع شده و یک روز می شود،یک روز آخرین ماه سال می افزاید.

امیر اله مانی کارشناس نجوم نیز در همین راستا اظهار داشت: یک سال مدت زمانی است که خورشید در حرکت ظاهری خود به دور زمین یک دور کامل را پشت سر می گذارد و درست در لحظه ای که خورشید در مدار خود به نقطه ی اعتدال بهاری می رسد به آن تحویل سال می گویند.

ابراهیمی سراجی عنوان کرد مدت زمانی که طول می کشد تا خورشید به این نقطه برسد را می گویند سال شمسی حقیقی که مقدار زمان ثابتی نیست و به دلیل تاثیرات مختلف نجومی روی زمین این مدت زمان ثابت باقی نمی ماند.

اله مانی تاکید کرد در واقع این عوامل سبب می شود تا ما در طول یک سال ۳۶۵ روز کامل نداشته باشیم و گاهی کمی کمتر و گاهی کمی بیشتر است به همین دلیل سال کبیسه نیز بین ۴ تا ۵ سال متغیر است.

ابراهیمی سراجی خاطرنشان کرد قاعده ای که برای تقویم نویسی تقویم هجری شمسی وجود دارد این تقویم را به یکی از تقویم های مشهور و معتبر دنیا تبدیل کرده است زیرا قاعده ای به نام نوروز تحلیلی در آن جای گرفته است ./ز۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.