تبریزی: دولت نباید توجه و امکانات خود را مختص به گروهی خاص کند/ پیشنهاد تاسیس شبکه هنری

۰۶خردادماه،

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهوری آینده/

به گفته صادق تبریزی؛ دولت نباید به هنرمندان از جنبه ابزاری نگاه کند و اگر قرار است امکاناتی در اختیار هنرمندان قرار می دهد؛ این امکانات را باید در اختیار همه هنرمندان قرار دهد نه گروهی خاص.

صادق تبریزی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی درگفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: همواره در دوره های مختلف هنرمندان سهم ناچیزی از امکانات دولتی را در اختیار داشته اند و این موضوع آسیب جدی به هنرمندان زده است و حتی سبب شده که بسیاری از کارهایی که هنرمندان می توانستند برای اعتلای هنر کشور به انجام برسانند، ناتمام بماند.

وی افزود: از این رو من به عنوان یک هنرمند از رئیس جمهوری آینده انتظار دارم که نه تنها درصدد رفع بسیاری از نیازهای اولیه هنرمندان برآید بلکه شرایطی را فراهم کند که هنرمندانی که  توان اجاره آتیله را ندارند از آتلیه های گروهی دولتی استفاده کنند و بعضی مواد مورد نیاز برای خلق اثر هنری به قیمت به مراتب ارزان تری نسبت به بازار در اختیار آنها قرار گیرد.

به گفته این هنرمند؛ متاسفانه بسیاری از هنرمندان ایرانی حتی بیمه درمانی ندارند و برای تامین هزینه درمانی خود در دوره بیماری دچار مشکل می شوند.

وی با بیان این مطلب که هنرمندان مایه اعتباربخشی به یک ملت می باشند گفت: پرسش اساسی من این است چرا هنرمندان ما تحت حمایت های دولتی نیستند و در زمان بیماری و مشکلات به جای این که دولت برای آنها پیشقدم شود؛ مردم پیشقدم می شوند. چرا برای تامین هزینه های یک هنرمند مراسم گلریزان برپا می کنیم؟

این هنرمند نقاش افزود: در کنار توجه های مادی و معنوی که دولت باید نسبت به هنرمندان در برنامه خود پیش گیرد؛ نسبت به گسترش سطح فهم هنری جامعه هم کوشش کند و به شیوه های مختلف مردم را با هنر آشنا کند.

به گفته صادق تبریزی؛ یکی از مهمترین اقداماتی که در زمینه گسترش سطح فهم هنری جامعه می توان انجام داد؛ راه اندازی شبکه هنری در تلویزیون؛ هم در راستای معرفی رشته های مختلف هنری و هم آموزش هنر است. با این شیوه می توان راهکار مناسبی هم برای اشتغال زایی گروهی از هنرمندان بوجود آورد.

این هنرمند منتقد یکی از آسیب های جدی که به جامعه هنری لطمات جبران ناپذیری وارد می کند را عدم شناخت جامعه نسبت به هنر اصیل عنوان کرد و گفت: این موضوع  سبب مطرح شدن آثار جعلی و دست چندمی می گردد.

به گفته تبریزی در کشور ما اشخاص ثروتمند کم نیستند که می توان این گروه را نسبت به خرید آثار هنری خوب ترغیب کرد؛ اما متاسفانه یا کارشناس هنری نداریم یا اشخاصی که فقط قصد دارند گروهی خاص را به عنوان هنرمند معرفی کنند؛ این اشخاص را نسبت به خرید آثار نازل ترغیب می کند و همین موضوع آسیب های جدی به هنر اصیل و واقعی می زند و به مرور هم سطح پسند جامعه را نسبت به اثر کاهش می دهد.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.