تبعات سوء مدیریت در مسکن مهر

۲۲ آبان ،

به گزارش تفسیری نوساز، روح‌الله بیگی ایلانلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: اعتباری که برای مسکن مهر بها شده است، باید تاثیر خود را بر کاهش اجاره‌بهای مسکن برجا می‌گذاشت اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه در ماه‌های اخیر شاهد افزایش اجاره‌بهای مسکن نیز بوده ایم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی طرح مسکن مهر تصریح کرد: باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که صرف‌کردن این همه اعتبار و تلاش و کوشش برای طرح مسکن مهر چه تاثیری بر بازار اجاره‌بها داشته است.

وی با انتقاد از آماده نبودن زیرساخت‌های مسکن مهر و تاثیر آن در تحویل ندادن به موقع واحدهای مسکونی افزود: متاسفانه این مشکل سبب شده که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر که پولی نیز بابت دریافت خانه پرداخت کرده‌اند، موفق به تحویل‌گرفتن واحدهای خود نشوند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر در ماه‌های اخیر عنوان کرد: هدف از اجرای طرح مسکن مهر این است که افراد کم‌درآمد و نیازمند جامعه بتوانند از نعمت خانه برخوردار شوند، اما اگر قرار باشد قیمت واحدهای مسکونی مهر با قیمت مسکن در بازار آزاد برابری کند به هیچ وجه اتفاق خوشایندی نیست.

بیگی ایلانلو نبود نظارت بر بازار مسکن را از دیگر دلایل رشد اجاره‌بهای مسکن دانست و یادآور شد: به طور یقین بسیاری از مالکخانه‌ها و مشاوران املاک تمایل دارند که مسکن‌های اجاره‌ای را به بالاترین قیمت ممکن در اختیار موجران قرار دهند و اگر نظارتی بر این بازار وجود نداشته باشد، میزان سوءاستفاده روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شرایط تورمی فعلی، اجاره‌بهای بالای مسکن به معضلی برای اقشار مختلف تبدیل شده است، گفت: دولت باید با نظارت جدی و دقیق بر بازار مسکن تعادلی را در اجاره‌بها به‌وجود بیاورد.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.