تبعیض علیه مسلمانان در اروپا

جام جم آنلاین: عفو بین الملل اروپا را به تبعیض علیه مسلمانان متهم کرد و از نهادها و دولت‌های کشورهای اروپایی خواست برای جلوگیری از این گونه تبعیض ها قانون وضع کنند.

به گزارش پرس تی وی،عفو بین الملل در گزارش خود به قوانین و مقررات ملی و بومی اشاره کرد که مسلمانان را به ویژه در زمینه استخدام، آموزش و پرورش و زندگی روزانه مانند پوشاندن سر یا استفاده از برقع در کشورهایی مانند فرانسه و بلژیک هدف قرار داده اند.

مارکو پرولینی، کارشناس مسائل مربوط به تبعیض گذاری در سازمان عفو بین الملل می‌گوید: “با توجه به نرخ بیکاری بالاتر در میان مسلمانان، قوانین اتحادیه اروپا در رابطه با منع تبعیض گذاری در استخدام به دلیل مذهب یا ایمان و اعتقاد افراد، ناتوان و ناکارآمد به نظر می‌رسند.”

در این گزارش همچنین به افزایش جنبش‌های سیاسی که مسلمانان و امور عبادی آن‌ها را به خصوص در کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند، اسپانیا و سوئیس هدف قرار داده، اشاره شده است.

پرولینی گفت: “زنان مسلمان از اشتغال محروم هستند و از ورود دختران (مسلمان) به کلاس‌های عادی فقط به این دلیل که از اشکال سنتی پوشش مانند روسری استفاده می کنند، جلوگیری می‌شود؛ مردان نیز به خاطر داشتن ریش همسو با آموزه‌های اسلام، از کار اخراج می‌شوند.”

عفو بین الملل از دولت‌های اروپایی خواست پیش فرض‌ها و پیش داوری‌های منفی علیه اسلام را از بین ببرد و همچنین افزود احزاب سیاسی و مقامات رسمی به جای مقابله با این پیش داوری‌ها، برای کسب رای از چنین رویکردی حمایت می‌کنند.

گزارش سازمان عفو بین الملل در حالی منتشر شده است که بعضی از مقامات و شهروندان اروپایی ضمن ابراز احساسات ضد اسلامی، اقدامات خشونت بار و افراط گرایانه‌ای را علیه جمعیت رو به رشد مسلمانان در اروپا انجام داده‌اند.

ولکر کودر، یکی از اعضای حزب محافظه کار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، هفته گذشته گفت اسلام از سنت و هویت این کشور نیست و بنابراین به آلمان تعلق ندارد.

آندرس برینگ بریویک، یک بنیادگرای مسیحی ضد اسلام، در جولای ۲۰۱۱، به ارتکاب اقدامات تروریستی مبنی بر کشتن ۷۷ نفر در نروژ، اعتراف کرد؛ این بزرگترین قتل عام در کشور نروژ از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.