تبلت‌های کاری و تبلت‌های دانش‌آموزی

جام جم آنلاین: برای بسیاری از کاربران تبلت جایگزین بسیار مناسبی برای PC است، در حالی که دیگر کاربران از این گجت‌های خارق‌العاده به عنوان ابزاری برای اتصال به اینترنت، چک‌کردن ایمیل، اخبار، آهنگ‌های جدید، فیلم‌ها و علاوه بر اینها وسیله‌ای برای انجام کارهای معمول توسط برنامه آفیس یا برنامه‌های دیگر است.

در این مقاله بهترین تبلت‌ها برای انجام کارهای روزانه و کمک به دانش‌آموزان انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

Apple iPad

در راس تمام تبلت‌های موجود در بازار محصولات کمپانی اپل قرار دارد، چرا که این تبلت‌ها علاوه بر مجهز‌بودن به سیستم عامل مافوق پیشرفته iOS و نوع نرم‌افزار‌هایی که در آنها قرار داده شده، جزو برترین برنامه‌هایی است که یک گجت همه‌فن حریف می‌تواند به همراه داشته باشد.

البته نکات مثبت این تبلت تنها در این خصلت‌ها خلاصه نمی‌شود و شاخصه‌های بارز دیگری چون اتصال از طریق iCloud به دیگر تبلت‌های موجود در اینترنت به منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات نیز دارد، علاوه بر اینها، این گجت مجهز به سیستم کمک‌رسانی سلولی است که به دلیل تمام نکات مثبت ذکر‌ شده و دیگر نکات موجود که در اینجا بررسی نشده، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای انجام کارها در خانه و محل کار می‌توانید انتخاب کنید.

در ادامه باید اضافه کنیم قیمت این مدل از تبلت‌ها اندازه مشخصی ندارد، پس باتوجه به ظرفیت حافظه داخلی جهت ذخیره‌سازی و دیگر برنامه‌های جانبی نصب شده تعیین می‌شود.

Samsung Galaxy Tab2

طراحی بسیار زیبای این تبلت به همراه سیستم عامل اندروید ۴ از نوع ساندویچ بستنی، گجت Tab2 10.1 را به عنوان یکی از بهترین تبلت‌های معمولی که می‌تواند برای انجام کارهای روزانه مناسب باشد، معرفی کرده است.

یکی از متداول‌ترین این تبلت‌ها که قیمت آن از دیگر محصولات کمتر است Tab2 10.1 نام دارد و از جمله امکانات این گجت می‌توان به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و امکان اتصال به شبکه‌های وای‌فای اشاره کرد.

هرچند به احتمال زیاد این تبلت نمی‌تواند جای لپ‌تاپ را برایتان پر کند، ولی می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای انجام برخی کارها در سفر به کار آید.

پس چنانچه هدفتان از خرید تبلت تنها انجام بازی‌های رایانه‌ای و سرگرم شدن است، بهترین گزینه پیش روی شما گلکسی Tab2 7.0 می‌تواند باشد.

این گجت خارق‌العاده دارای صفحه نمایش در اندازه هفت اینچ طراحی شده که در مقایسه با دیگر تبلت‌های سامسونگ با اندازه صفحه نمایش ۱۰ اینچ کمی کوچک‌تر از حد معمول ساخته شده است.

این گجت بسیار کوچک تنها از طریق اتصالات وای‌فای می‌تواند به دیگر ابزار‌ها متصل شود و صفحه نمایش کوچک آن برای انجام بازی، چک‌کردن ایمیل، خواندن کتاب و انجام جستجو‌های اینترنتی بسیار مناسب است. حافظه داخلی این تبلت در دو اندازه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی طراحی شده است.

Motorola Mobility Xyboard/Xoom2

تبلت‌های کمپانی موتورولا که در کشورهایی با نام Xyboard10.1 و در نقاط دیگر با نام Xoom2 شناخته شده است، یکی از بهترین تبلت‌ها برای انجام کارهای روزانه است.

یکی از متفاوت‌ترین قابلیت‌های این تبلت‌ها امکان پرینت مطالب موجود بر صفحه نمایش است که بندرت در گجت‌های اندرویدی به چشم می‌خورد.

از دیگر شاخصه‌های مورد توجه این تبلت‌ها می‌توان به امنیت بسیار بالایی که IT در آنها ایجاد کرده اشاره کرد که این تبلت را به یکی از امن‌ترین گجت‌ها برای انجام کارهای مدیریتی تبدیل کرده است.

همانند تبلت‌های گلکسی Tab کمپانی سامسونگ، حافظه داخلی این تبلت نیز در اندازه ۱۶ گیگابایت ساخته شده و تنها امکان اتصال به شبکه از طریق وای‌فای را به همراه دارد.

در حال حاضر این تبلت دارای سیستم عامل اندروید ۳٫۲ یا همان Honeycomb است، در حالی که کمپانی سازنده قول داده این سیستم عامل را به روز کرده و به سیستم عامل Ice Cream Sandwich ارتقاءدهد.

گوگل نکسوس ۷

کمیته سازنده تبلت‌های اندرویدی اوایل امسال اعلام کرد تبلت‌های Nexus7 جزو اولین گجت‌هایی است که دارای سیستم عامل اندروید ۴٫۱ یا همان Jelly Bean خواهد بود.

همچنین این تبلت قابلیت به همراه داشتن تمام برنامه‌های گوگل و دیگر سرویس‌های بسیار فوق‌العاده موجود در اینترنت را دارد؛ هر چند در زیر این لایه بسیار سرگرم‌کننده شما می‌توانید محیطی تمام اندرویدی را برای انجام کارهای روزمره‌تان مشاهده کنید.

Asus شرکت سازنده این تبلت است که با همکاری کمپانی گوگل این تبلت را طراحی کرده‌اند. این تبلت، صفحه نمایش بسیار کوچک حدود هفت اینچ دارد و تنها حافظه جانبی آن دارای ظرفیت ۱۶ گیگابایت است.

علاوه بر این، همانند دیگر تبلت‌ها می‌تواند از طریق اتصالات وای‌فای به دیگر ابزار‌ها متصل شود. چنانچه قصد مقایسه این تبلت را با یکی از سخت‌ترین رقبا یعنی آمازون کیندل دارید، مسلما نکسوس ۷ به دلیل قدرت بیشتر و ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر، برنده این رقابت خواهد شد.

Asus Transformer Prime TF201

خیلی از کاربران توانایی کار با صفحه کلید‌های لمسی را ندارند، به همین منظور شما می‌توانید صفحه کلید‌های دیگری را که با کمک بلوتوث به تبلت‌تان متصل می‌شوند، خریداری کرده و با کمک آنها کارهای تایپی‌تان را انجام دهید.

این در حالی است که Asus Transform یک قدم از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و صفحه کلید مخصوص خود را که به آسانی به این تبلت متصل می‌شود، طراحی کرده، با وجود این صفحه کلید این تبلت به یک لپ تاپ بسیار سبک و ظریف تبدیل شده است.

سیستم عامل نصب شده روی این تبلت از نوع اندروید ۴٫۱ یا همان Ice Cream Sandwich است؛ به همین دلیل توانایی سازگاری با محیط‌های کاری را دارد. و در نهایت تنها راه اتصال این تبلت به دیگر گجت‌ها از طریق امواج وای‌فای است و حافظه جانبی آن نیز از نوع ۳۲ گیگابایت طراحی شده است.

Sony Tablet S

تبلت‌های S کمپانی سونی صفحه نمایش ۹٫۴ اینچ دارد که در مقایسه با دیگر گجت‌ها که دارای صفحه نمایش‌های ۱۰٫۱ اینچ است، بسیار کوچک‌تر و ظریف‌تر ساخته شده است.

سیستم عامل طراحی‌شده برای این تبلت از نوع اندروید ۳٫۲ یا همان Honeycomb نصب شده که به دلیل امنیت بسیار کم این سیستم نمی‌توان از آن برای انجام کارهای بسیار مهم بازرگانی و استاندارد‌های مدیریتی استفاده کرد.

البته این موضوع چندان اهمیتی ندارد؛ زیرا هدف اولیه از ساخت این تبلت کمک به انجام کارهای مربوط به کاربران معمولی و دانش‌آموزان بوده است.

علاوه بر اینها، این گجت دارای بلندگو‌های نوع premium بوده و امکان اتصال به کتابخانه آنلاین کمپانی سونی را به همراه دارد. (جام جم – ضمیمه کلیک)

نازلی وحدت
منبع: www.infoworld.com


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.