تبلت با ویندوز RT “سامسونگ”

 

 

شرکت سامسونگ که حالا به بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های تلفن همراه در جهان تبدیل شده، در حال ساخت رایانه‌های لوحی تحت سیستم عامل ویندوز آر تی مایکروسافت است.

وب سایت بلومبرگ به نقل از برخی منابع آگاه نوشته است سامسونگ قصد دارد به هنگام عرضه سیستم عامل ویندوز آر تی اولین رایانه لوحی خود را که با پردازنده‌های شرکت آرم کار می‌کند، روانه بازار کند. بر اساس گزارش‌های موجود، رایانه‌های لوحی تحت سیستم عامل ویندوز آر تی مایکروسافت از ماه اکتبر سال جاری کم کم وارد بازار خواهد شد.
شرکت سامسونگ پیش از این نیز اعلام کرده بود قصد دارد از نسخه‌های جدید ویندوز پشتیبانی کند. ظاهراً هدف سامسونگ از توجه به سیستم عامل مایکروسافت تشدید رقابت‌هایش با اپل در بازار رایانه‌های لوحی است.
ویندوز آر تی اولین سیستم عاملی است که مایکروسافت آن را ویژه رایانه‌های لوحی و ابزار دارای فناوری صفحه لمسی می‌سازد. شرکت مایکروسافت چندی پیش از اولین رایانه لوحی خود که تحت این سیستم عامل کار می‌کند، رونمایی کرد.
هم اکنون شرکت اپل جایگاه بر‌تر در بازار رایانه‌های لوحی را در اختیار دارد. بر اساس برآورد برخی موسسات پژوهشی و بازارسنجی هم اکنون ۵۸ درصد از بازار رایانه‌های لوحی در اختیار اپل است و ۱۱ درصد این بازار هم به سامسونگ تعلق دارد. آمازون هم با ۸٫ ۵ درصد در جایگاه سوم این بازار قرار دارد. در حال حاضر بیشتر رایانه‌های لوحی موجود در بازار با تراشه‌های شرکت آرم کار می‌کنند. ویندوز آر تی مایکروسافت نیز با این پردازنده‌ها سازگار خواهد بود. البته نسخه‌های بعدی ویندوز ۸ مایکروسافت با پردازنده‌های X۸۶ کار خواهد کرد و قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری برای کاربران خواهد داشت. کاربران این نسخه از سیستم عامل ویندوز به برنامه‌ها و نرم افزارهای کاربردی بیشتری برای رایانه‌های خود دسترسی خواهند داشت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.