تبلت برای چشم زیان‌آور است

این روزها بازار تبلت ها و کامپیوترهای دستی بسیار زیاد شده است. این دستگاه ها که با قیمت های بسیار زیادی نیز به فروش می رسند در حالی که می توانند کارما را راه اندازند می توانندبرای ما ضرر هم داشته باشد.
تبلت ها با ورودشان به بازار به سرعت طرفداران بسیار زیادی را پیدا کردند و همچنین تعداد بسیار زیادی از آن ها نیز به سرعت فروش رفتند. این تبلت ها می توانند در بسیاری از مواقع به شما در انجام کارهایتان کمک کند اما همین کمک ها می توانند بسیار برای شما مضر هم باشد.
محققان در این باره می گویند نگاه ردن به صفحات تبلت ها، گوشی ها و یا لپ تاپ ها برای مدت طولانی مثلا بیش از دوساعت می تواند باعث بروز علائمی از سندروم بینایی کامپیوتر یا CVS شود. از این علائم می توان به سر درد، خستگی چشم و دید تار اشاره کرد که این ها خود می توانند نشانه هایی از بیماری های چشمی خطرناک تر باشند.
به گزارش ممتازنیوز بسیاری از تبلت ها مانند iPad و یا Galaxy Tab از نورهای پشت زمینه استفاده می کنند و این باعث می شود تا بیشتر به مانیتورهای کامپیوتر شبیه باشند و همین عامل بروز بیماری های چشمی و همچنین ضعیف شدن چشمان شما شود.
محققان برای اینکه از این مشکلات به میزان زیادی جلوگیری شود راه های را پیشنهاد می کنند. یکی از این راه ها استفاده از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ است. این به این معنی است که بهتر است پس از هر ۲۰ دقیقه نگاه به صفحه به یک شی در فصله ۲۰ متری به میزان ۲۰ ثانیه نگاه کنید.
این روزها تبلت ها با قیمت های بسیار زیادی در بازار به فروش می رسد از این میان می توان به iPad 3 با قیمت بیش از یک میلیون و نیم اشاره کرد و همچنین سامسونگ نیز تبلت هایی با قیمت های بیش از ۹۰۰ هزار تومان در بازار دارد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.