تبلت سونی ضد آب نیست

مهر- شرکت سونی که تبلتهای Xperia خود را با عنوان مقاوم دربرابر آب وارد بازار کرده بود، به دنبال مشخص شدن اینکه این تبلتها دارای چنین ویژگی نیستند، فروش را متوقف کرد.

تبلتهای Xperia شرکت سونی در ماه آگوست امسال در برلین رونمایی شد و از آن به عنوان تبلتهای مقاوم دربرابر آب یاد کرده بودند، به این معنا است که اگر ناخواسته آبی روی آن ریخته و یا به آن پاشیده شود، نیازی به نگرانی کاربر نیست و تبلت مثل اولین روز خود کار می کند.

براساس اعلام شرکت سونی این تبلت که ظرف یک ماه گذشته وارد باز شده تاکنون ۱۰۰ هزار دستگاه فروش داشته و این شرکت قرار است دستگاه های صدمه دیده با آب را ترمیم کند. از سوی دیگر سازنده برای چنین نقصی مورد سرزنش قرار گرفته است، اما تاریخی برای جمع آوری تبلتهای فروخته شده یا ترمیم تبلتهای آسیب دیده اعلام نشده است.

استوارت مایلز دبیر مجله نقد ابزارهای الکترونیک ” پاکت لینت” اظهار داشت: تصدیق این اشتباه توسط شرکت سونی مسئله قابل توجهی است، اما از سوی دیگر تولید تبلتی که گفته می شود در شرایط سخت کار می کند و حقیقت امر چیز دیگری است مایه شرم سازی سازندگان تلقی می شود.

وی افزود: اکثر مردم تا پیش از این به ضد آب بودن تبلت خود اهمیتی نمی دادند اما اکنون که این شرکت ژاپنی اقدام به تولید دستگاه های مقاوم در برابر آب کرده است، این ویژگی می تواند نکته موثری برای فروش باشد چرا که تاکنون هیچ تبلت دیگری به عنوان تبلت ضد آب تبلیغ نشده بود.

در روزهای پایانی سال میلادی شرکتهای بزرگ تولید کننده محصولات و ابزارهای الکترونیکی نیز قرار است ظرف چند روز فاصله از هم در طول ماه جاری تبلتهای جدید خود را در سطح جهان به فروش می رسانند.

غولهای فناوری چون اپل ، مایکروسافت و آمازون تبلتهای جدید خود را برای فصل خرید پیش از کریسمس روانه بازارهای جهانی می کنند تا بتوانند سهم بیشتری از این بازار درحال رشد بدست آورند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.