تبلیغات تلویزیونی همراه اول به قیمت جذب یا رنجش مخاطبان؟!

تبلیغات تلویزیونی همراه اول به قیمت جذب یا رنجش مخاطبان؟!

در سال‌های اخیر تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در میان برنامه‌های مختلف افزایش داشته است به عنوان نمونه یکی دیگر از اپراتورهای تلفن در ابتدای ورودش به عرصه ارتباطات کشور به پخش تبلیغات بسیار زیاد از تلویزیون اقدام می‌کرد که در بسیاری موارد به برخی نارضایتی‌ها برای مخاطبان انجامید اما این روزها که پس از یک روز گرم تابستانی خانواده‌ها هنگام افطار دور هم جمع شده و به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازند تبلیغات بیش از حد یکی از اپراتورهای تلفن که به دفعات میان هر برنامه پخش می‌شود، نارضایتی‌هایی را برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، تبلیغ بازرگانی یکی از ابزارهای مهم برای ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در ذهن و فکر مخاطبان به منظور تاثیرگذاری و تغییر در تصمیم و رفتار آنان است. به عبارت دیگر تبلیغ وسیله‌ای است برای تاثیر و تغییر و حق هر رسانه‌ای تبلیغات و درآمدزایی و تبلیغات از طریق رسانه‌های مکتوب، پیامک و پخش در تلویزیون است که می‌تواند یکی از پرطرفدارترین رسانه‌هایی مورد علاقه مردم باشد که هر قشری از جامعه برنامه‌های متعدد پخش شده آن را دنبال ‌‌کنند اما این روزها تبلیغات یکی از اپراتورهای تلفن در کشور برای اطلاع‌رسانی درباره یک طرح ویژه و تکرار چندباره آن در هر نوبت از پخش آگهی، مخاطبان را عصبی و گاهی از ادامه دیدن آن برنامه منصرف می‌کند.

این تبلیغ یک خانواده پرجمعیت را پشت میز شام یا افطار نشان می‌دهد که با یکی از فرزندان خانواده که در عسلویه زندگی می‌کند، مکالمه تلفنی برقرار کرده و همه از مادر و دایی و برادرزاده خواهان صحبت با وی هستند و در ادامه در پاسخ به سوال مادربزرگ خانواده که نگران هزینه‌ی مکالمه شخص مذکور است این طور القا می‌شود که با طرح مذکور هیچ نگرانی از بابت طولانی شدن مکالمه وجود ندارد.

تبلیغ مذکور که به گفته برخی مخاطبان کمی هم طولانی به نظر می‌رسد، برای معرفی طرح ۵۵+۵ برای مشترکین همراه اول است که از تاریخ ۳۱ تیر تا ۲۸ مرداد (هم‌زمان با ماه مبارک رمضان) اجرا شده است. ظاهرا در این طرح، تمامی مشترکینی که در بازه‌ زمانی یادشده ثبت‏‌نام کرده باشند، می‌توانند در مکالمات طولانی‌تر از ۵ دقیقه، تا ۵۵ دقیقه‌ بعدی رایگان مکالمه کنند.

هرچند نقش تبلیغ بازرگانی در فرایند تصمیم‌گیری خرید و رفتار مصرف‌کننده بسیار چشمگیر است و می‌تواند باعث تحول در تقاضا و متقاضی و در نتیجه باعث افزایش فروش و درآمد و افزایش تولید و عرضه شود اما این سوال وجود دارد که آیا در پخش این آگهی‌ها رضایت و نظر مخاطبان هم در نظر گرفته می‌شود و یا صرفا بحث مالی این قضیه مورد توجه بوده است؟!

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Heloise:

    I am totally wowed and prperaed to take the next step now.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.