تبلیغات له یا علیه نامزدها با استفاده از وسایل دولتی ممنوع است

۲۳اردیبهشت،

یک حقوقودان گفت: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی طبق قانون از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

“مهدی محمدزاده” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با حقوق و تکالیف کاندیداها برای تبلیغات پس از تایید شورای نگهبان اظهار داشت: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی طبق قانون از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات ، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود .

وی افزود: کسانی که از طریق رادیو و تلویزیون تبلیغ انتخاباتی له یا علیه یکی از نامزدهای انتخاباتی کنند به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می‌شوند.

این حقوقدان با بیان اینکه الصاق اعلامیه، عکس، پوستر، هر گونه آگهی تبلیغاتی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی دولتی و وابسته به دولت ممنوع است تصریح کرد: مأمورین انتظامی در صورت ملاحظه چنین مواردی متخلفین را جلب و به منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل می‌دهند.

محمدزاده تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل های مجاز الصاق گردیده در مدت و زمان قانونی تبلیغات پاره و یا محو نماید و عمل مرتکب جرم محسوب شده و متخلفین از این قانون از ۳ تا ۳۰ روز زندان محکوم می‌‌شوند.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات سالم بهتر است کاندیداها و هوادارانشان از هرگونه تبلیغات غیر اخلاقی و تریبون دولتی برای تخریب دیگران بپرهیزند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.