تبلیغات کفش های لاغری چقدر حقیقت دارد؟

۱۶م اسفند ،

ممتازنیوز: این روزها شاهد تبلیغ کفش های لاغری پرفکت استپز هستیم و تبلیغات بسیاری دربارهٔ لاغر شدن با این کفش ها می گردد ولی آیا به درستی یک فرد بدون داشتن فعالیت بدنی و رعایت رژیم غذایی می تواند لاغر شود؟

به گزارش تسنیم، این روزها شاهد تبلیغ کفش های لاغری پرفکت استپز هستیم و تبلیغات بسیاری دربارهٔ لاغر شدن با این کفش ها می گردد ولی آیا به درستی یک فرد بدون داشتن فعالیت بدنی و رعایت رژیم غذایی می تواند لاغر شود؟

در تبلیغات این کفش به وضوح دیده می گردد که فرد در فضای باز در حال فعایت و ورزش است ولی در تبلیغات چنین نشان داده می گردد که فعالیت های بدنی در لاغری تاثیری ندارد و این کفش ها معجزه گر می باشند!!!

واقعا اینکه اشخاص با ساعتها پیاده روی به کاهش وزن دست یابند از نتایج فعالیت بدنی و زمانیست که به فعالیت اختصاص می دهند، یا کفشی که با آن پیاده روی می کنند؟

البته پوشیدن کفش استاندارد در انجام فعالیت های بدنی نقش مهمی بر عهده دارد باید خاطر نشان کرد که کفش راحت و استاندار برای فعایلت دست نیافتنی نیست که این قدر دربارهٔ کفش های لاغری تبلیغ می گردد.

پس این تبلیغاتی که دربارهٔ این کفش ها می گردد از عناوین لاغری و کمک به لاغر شدن و غیره استفاده می کنند تا توجه مشتریان را به خود جلب کند.

ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان دالی در پاسخ به سوالی که آیا کفش های لاغری پرفکت استپز در لاغر کردن اشخاص موثر است صحت دارد یا خیر؟ می گوید: کفش های لاغری به سبب اینکه فرد احساس راحتی می کند و بیشتر راه می رود ولی اینکه بگوییم این کفش ها در لاغری اشخاص موثر بوده، کذب محض است.

به گفته وی کفش های لاغری در لاغر کردن اشخاص نقشی ندارد و رعایت رژیم غذایی می تواند در لاغری موثر باشد.

مرتضی صفوی  در پاسخ به سوالی که آیا کفش های لاغری پرفکت استپز در لاغر کردن اشخاص موثر است صحت دارد یا خیر؟ می گوید: کفش های لاغری مبنای علمی ندارد و همه این تبلیغات ماهواره ای برای لاغر کردن اشخاص کذب محض بوده و تاثیری در لاغری اشخاص ندارد.

به گفته وی تبلیغات کفش های لاغری اذهان مردم را مخدوش می کند چرا که دروغ محض است تنها راهی که در لاغری اشخاص موثربوده رعایت رژیم لاغری و ورزش است.

کریمی ۲۵ ساله دربارهٔ اینکه آیا کفش های لاغری در لاغر کردنش موثر بوده؟ می گوید: من ۱۵ کیلو اضافه وزن دارم و به پیشنهاد یکی از دوستانم که دربارهٔ کفش های لاغری تبلیغاتی دیده بود خریداری کردم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در لاغری تاثیری داشت عنوان می کند: در لاغری من به خودی خود تاثیری نداشت چراکه بدون رعایت رژیم لاغری و تحرک کافی لاغر شدن غیر ممکن است ولی باید اعتراف کنم که تبلیغات ماهواره ای واقعا صحت ندارد و دروغی بیش نیست.

نازنین ۳۰ ساله دربارهٔ کفش های لاغری می گوید: کفش های لاغری به سبب راحتی که دارد دوست دارم مدام با آن راه بروم ولی خودش به تنهایی عامل لاغری نیست.

من در چنین کفش هایی احساس راحتی می کنم ولی در لاغری ام تاثیری نداشته و با تحرک و ورزش بیشتر و رعایت رژیم غذایی من وزن کم کردم.

مسعود کیمیاگر دربارهٔ کفش های لاغری می گوید: ظاهر بسیاری از تبلیغات برای لاغرشدن، علمی است، اما در حقیقت هیچ مبنای علمی‌ای ندارند. باید بدانیم حرکت با عضلات انجام می‌شود و وقتی راه می‌رویم، انرژی می‌سوزانیم، سطح سوخت‌وساز بدن بالا نگه‌داشته می‌شود و همین مساله سبب کاهش وزن می‌شود.

به گفته وی فعالیتمان بسیار باشد و بدویم و راه برویم، هم همین اتفاق می‌افتد چون مکانیسم عضلات ما این‌گونه است و ربطی به یک نوع خاص کفش ندارد. از سوی دیگر ۲ نقد مهم به استدلال سازندگان این کفش وجود دارد؛ اول آنکه ما در بدن هیچ ماهیچه غیرفعالی نداریم که استفاده از یک کفش بخواهد آن را فعال کند. دوم آنکه چگونه کفش می‌تواند یک ماهیچه را فعال کند؟ انرژی ماوراءالطبیعه دارد؟ چه نیرویی در کفش است که ماهیچه‌های بدن را فعال می‌کند؟

سید ضیاءالدیم مظهری متخصص تغذیه دربارهٔ کفش های لاغری می گوید: قبل از هر چیز بهتر است با مکانیسم‌ حرکت آشنا شویم. حرکت، عامل مصرف انرژی است. انرژی‌ای که برای جابجایی استفاده می‌کنیم، ناشی از فرمان‌هایی است که از مغز به عضلات صادر می‌شود و عضلات را منقبض و منبسط و امکان حرکت را برایمان فراهم می‌کند.

به گفته وی سوزاندن چربی هم به میزان سرعت و مدت‌زمان حرکت بستگی دارد. وقتی مدت‌زمان حرکت بیشتر می‌شود، قسمتی از انرژی و قندهای ذخیره‌شده بدن می‌سوزد و اگر مدت‌زمان آن بیشتر باشد، اسیدهای چرب آزاد شده در بدن به انرژی تبدیل می‌شود. با این اوصاف، کفش هیچ مکانیسمی برای فعال کردن عضلات ندارد و فقط از نظر راحتی هنگام دویدن و راه‌رفتن به ما کمک کند.

دکتر وفا متخصص تغذیه دربارهٔ کفش های لاغری می گوید: این کفش‌ها به خودی خود نمی‌توانند ماهیچه‌ها را فعال کنند و کالری بسوزانند، مگر آنکه داخل کفش‌ها دستگاه ویبراتوری نصب باشد که به صورت متناوب به ماهیچه‌ها شوک الکتریکی وارد کند و به شکل موضعی بتواند مقدار بسیار ناچیزی انرژی بسوزاند.

به گفته وی این کفش چنین قابلیتی ندارد و اگر هم چنین دستگاهی داخل آن نصب می‌شد، نمی‌توانست درمان چاقی باشد، چون فقط تحرک می‌تواند چربی را بسوزاند و این ارتباطی به نوع کفش ندارد.


..
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.