تبلیغ “خدمات پزشکی” بدون مجوز نظام پزشکی خلاف قانون است

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت:

مدیر کل اعتباربخشی و نظارت بردرمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پیامک‌هایی که برای تبلیغات “خدمات پزشکی” انجام می‌شود باید با مجوز سازمان نظام پزشکی باشد گفت:تمام تبلیغات پزشکی منوط به موافقت و اخذ مجوز از نظام پزشکی است.

دکتر سید سجاد رضوی مدیر کل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:بسیاری از تبلیغات خدمات پزشکی که از به طرق مختلف بویژه پیامک صورت می‌گیرد مطابق با قوانین سازمان نظام پزشکی نبوده و مجوز قانونی ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم با آگاهی و دید باز خدمات پزشکی مورد نیاز خود را انتخاب کنند افزود: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و در حد توان پیامک‌هایی را که برای سلامت اشخاص مضر بوده و یا گاها در کیفیت ارائه خدمات و صلاحیت اشخاص ارائه دهنده شک و شبهه ای وجود داشته باشد را پیگیری می‌کنیم.
 
وی ادامه داد:با هماهنگی سازمان نظام پزشکی و ارگانهای نظارتی دیگر سعی در ساماندهی تبلیغات پزشکی که به انواع مختلف انجام می‌شود ، داشته تا سلامت اشخاص جامعه در معرض خطر قرار نگیرد.

مدیر کل اعتباربخشی و نظارت بردرمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در این نوع تبلیغات گمراه کننده اغلب  جملاتی نظیر “جراحی بدون درد و خونریزی ” دیده می‌شود اذعان داشت :هیچ خدمتی از ابتدا گارانتی نداشته و نمی‌توان تضمین کرد که عارضه ای وجود نخواهد داشت بنابراین مردم باید آگاه بوده و فریب تبلیغات دروغین را نخورند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.