تبلیغ چیپس و پفک در تلویزیون ممنوع شد /لیست به زودی اعلام می شود

و هنوز هم خیلی از ما تصاویر تبلیغ انواع چیپس و پفک را به خاطر داریم با اینحال مشاوران تغذیه معتقد بودند که این خوراکیها برای سلامت بسیار ضرر دارند.از همین رو علیرضا مصداقی نیا معاون وزیر بهداشت از ابلاغ لیست ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت توسط وزیر بهداشت به وزارتخانه ها و دستگاههای مربوطه خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین، وی در سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت افزود: در ماده ۳۷ برنامه پنجم توسعه کشور، موضوع کالاهای آسیب رسان به سلامت مورد توجه قرار گرفته است و در بند “الف” و “ج” این ماده از قانون برنامه پنجم توسعه کشور، راجع به تهیه لیست کالاهای آسیب رسان و ممنوعیت تبلیغات این کالاها توضیح داده شده است.
مصداقی نیا ادامه داد: بر همین اساس، لیست کالاهای آسیب رسان به سلامت با امضای وزیر بهداشت به وزارتخانه ها و دستگاههای مربوطه در این حوزه ابلاغ شده است و رسانه ملی نمی تواند این کالاها را تبلیغ کند.
وی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد اجرای این دستورالعمل خودداری کرد و در پاسخ به سئوال خبر آنلاین در مورد لیست کالا ها گفت که تا آخر هفته لیست این کالاها در نشست مطبوعاتی به رسانه ها داد ه خواهد شد اما چیپس و پفک، فست فودها ونوشابه… صد در صد در این لیست هستند.
۴۵۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.