تبهکاری خانم دکتر و مسافر والنسیا

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

خانم دکتر تبهکاری بود که با یک مسافر والنسیا و ۱۲ زن و مرد دیگر iبه راه‌اندازی شبکه دزدان حرفه‌ای پرداخت. همه این زن شیشه‌ای را خانم دکتر صدا می‌زدند و برخی افتخار می‌کردند نوچه وی می باشند.

به گزارش تفسیری ایران ساعت ۶ غروب ۲۰ مهرماه سال‌جاری مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ‌فیض هنگام گشتزنی در یکی از خیابان‌های پونک با یک پژوی ۲۰۶ روبه‌رو شدند که راننده‌اش با دیدن آنان رفتار مرموزی از خود نشان می‌داد.
پس از آن که مأموران خودروی ۲۰۶ را متوقف کردند با بررسی‌های ابتدایی و تحت تجسس قرار دادن پلاک خودرو دریافتند که پلاک نصب شده روی آن متعلق iبه خودروی پژو ۴۰۵ بوده و خودروی ۲۰۶ نیز ۲ ماه پیش iبه سرقت رفته است.

راننده خودرو که محمدرضا نام دارد در بازجویی‌ها ادعا کرد که از دزدی بودن خودرو خبر نداشته و آن را از دوستش iبه نام «رضا» معروف iبه رضا فرهنگ iبه امانت گرفته است و می‌تواند وی را iبه پلیس معرفی کند.
در ادامه تیمی از مأموران با راهنمایی محمدرضا iبه پاتوق رضا فرهنگ در پونک رفتند و با دستور دادیار موسوی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران iبه داخل خانه رفتند و در عملیاتی ضربتی ۵ مرد و ۲ زن را پای پایپ‌های شیشه iبه همراه «رضا» که در حال اوراق کردن یک خودروی ۴۰۵ بود دستگیر کرده و در بازرسی از این خانه تیمی نیز ۲ پراید و یک مزدا ۳۲۳ دزدی را پیدا کردند.

«رضا فرهنگ» در ابتدای بازجویی‌ها ادعای بی‌گناهی کرد ولی هنگامی که متوجه شد همدستش وی را iبه پلیس لو داده است مجبور iبه بیان حقیقت شد و iبه تیم بازجویی گفت: خانه من یک پاتوق است که دزدان برای مصرف شیشه iبه اینجا می‌آیند، این خودروها را من ندزدیده‌ام و متعلق iبه زنی iبه نام «مهدیه» است که وی را همه دکتر صدا می‌زنند و خودروهای دیگر نیز متعلق iبه «مهدی» و «حسن» است. وی در ادامه افزود: من در شهر «والنسیا»ی اسپانیا زندگی می‌کردم و سال قبل برای رسیدگی iبه بیماری مادرم iبه تهران برگشتم، من در شهر والنسیا رستوران بزرگی داشتم ولی مجبور شدم iبه ایران برگردم و از مادرم نگهداری کنم که از شانس بد و حماقت در دام اعتیاد گرفتار و با این تبهکاران آشنا شدم.
بدین ترتیب و با iبه دست آمدن مشخصات دزدان دیگر، پرونده برای بررسی‌های بیشتر iبه پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و کارآگاهان با انجام تجسس‌های میدانی و ردیابی دزدان فراری در این پرونده متوجه شدند که آنان سابقه‌دار می باشند و iبه‌تازگی از زندان آزاد شده‌اند.

کارآگاهان برای دستگیری دزدان وارد عمل شده و پس از چند روز تعقیب و مراقبت موفق شدند ۲ تن از تبهکاران را iبه نام‌های «مهدی» و خانم دکتر را با یک پراید دزدی در شمال غرب تهران دستگیر کنند.
«مهدی» که فکر نمی‌کرد iبه این سرعت دستگیر شود iبه افسر تحقیق گفت: من مدت کوتاهی است که از زندان آزاد شده‌ام و در طول این مدت ۲ پراید و مزدا ۳۲۳ با همدستی «دکتر» سرقت کرده‌ام، البته قصد دزدی را نداشتم و iبه اصرار وی دست iبه این کار زدم.

وی در ادامه افزود: دکتر اعتیاد iبه شیشه دارد و معمولاً در سرقت‌ها همراه ما می‌آید و با کلیدی که وی در اختیارمان می‌گذاشت دست iبه دزدی می‌زدیم و قصدمان از دزدی سواری گرفتن از خودروها بود.
دزد جوان در ادامه گفت: یکی از خودروها را پس از سرقت در پارکینگی در تهرانسر iبه امانت گذاشتیم و مالک پارکینگ iبه نام «فرهاد» نیز از این ماجرا باخبر بود.

با این ادعا کارآگاهان iبه پارکینگ رفتند و موفق شدند یک شاسی خودروی پژو پرشیا و خودروی دیگری که هر دو دزدی بودند را کشف کنند که در این رابطه مالک پارکینگ در بازجویی‌های ابتدایی ادعا کرد که «رضا فرهنگ» گاهی اوقات خودروهایی را iبه امانت iبه پارکینگ وی می‌آورد. با اعترافات همه تبهکاران باند مبنی بر اینکه خانم دکتر طراح اصلی همه سرقت‌ها بوده است وی که در ابتدا منکر هرگونه دخالتی در دزدی‌ها بود iبه ناچار لب iبه اعتراف باز کرد و با اعتراف iبه چندین سرقت iبه بیان نقش‌اش در سرقت‌ها پرداخت.

دادیار موسوی درباره رسیدگی iبه این پرونده iبه خبرنگار شوک گفت:در این پرونده ۱۱ مرد و ۳ زن بازداشت می باشند که ۶ تن از آنان iبه دلیل نقش مستقیم در سرقت‌ها در اختیار کارآگاهان برای تحقیقات بیشتر قرار دارند و سایر تبهکاران نیز روانه زندان شده‌اند.
دادیار موسوی در ادامه افزود: طراح اصلی سرقت‌ها زن ۳۰ ساله‌ای iبه نام مهدیه معروف iبه دکتر است که تحقیقات نشان می‌دهد وی با تأثیرگذاری که روی دزدان داشته موفق iبه دستیابی iبه اهدافش شده است.

حوادث
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.