تبیین اهداف و ضرورت های اجرای طرح تفصیلی در منطقه ۲۱

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

در کارگاه آموزشی طرح تفصیلی منطقه ۲۱ اهداف و ضرورت های اجرای طرح تفصیلی برای دبیران شورایاری این منطقه جهت همکاری های بیشتر تبیین شد .

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، بابک کاظمی معاون شهر سازی و معماری با تشریح موقعیت و ویژگی های منطقه ۲۱ گفت : این منطقه به لحاظ عجین شدن بافت صنعتی در میان بافت مسکونی از یک سو و پراکندگی محلات آن از سوی دیگر در شرایط کاملا ویژه ای قرار دارد، به طوری که بعضی از محلات آن مانند چیتگر جنوبی ، شهرک استقلال ، ویلا شهر و چیتگر شمالی به طور کامل در میان صنعت قرار گرفته اند همین موضوع سبب شده است وضعیت آنها از لحاظ میزان تراکم مشخص نباشد و گله مندی شهروندان را در پی داشته باشد اما با ابلاغ طرح تفصیلی تازه این مشکلات تا حد بسیاری برطرف شده ، با افزایش تراکم ساخت و ساز در این محلات نیز رونق گرفته است.

وی اجرای طرح تفصیلی ابلاغ شده را امری ضروری برای توسعه و پیشرفت منطقه ۲۱ دانست و گفت : با توجه به مشکلاتی که در طرح تفصیلی پیشین وجود داشت مراتب به اطلاع مسئولان رسانده شد ، در طرح تفصیلی تازه که مشخص نماینده کاربری های منطقه است بسیاری از مشکلات پیشی حل شده است .

کاظمی ادامه داد: در اجرای موفقیت آمیز این طرح آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که شهروندان با طرح تفصیلی تازه و اهداف آن آشنا شوند در این میان شورایاران با عنوان حلقه های واسطه بین مردم و مسئولان با حضور در این کارگاههای آموزشی و کسب اطلاعات بیشتر می توانند اهداف این طرح را بهتر برای آنها تبیین نمایند ، چرا که بسیاری از شهروندان به سبب عدم آگاهی با طرح تفصیلی با مشکلات بسیاری روبرو می باشند.

بر اساس این گزارش تفسیری در ادامه این جلسه مهناز استقامتی رئیس طرح تفصیلی منطقه ۲۱ نیز به تشریح این طرح پرداخت .

در ادامه جلسه نیز شورایاران سوالاتی را درباره نقاط تجاری ، وضعیت تراکم بافت مسکونی در بعضی از محلات از جمله تهرانسر و واحدهای صنعتی مطرح نمودند که به آنها پاسخ داده شد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.