تبیین نقشه راه دیابت برای مشخص کردن آینده دیابت کشور

۲۰ آبان ،

برای مشخص کردن آینده دیابت کشور نقشه ای تنظیم شد که در آن علوم بالینی و پایه ،بررسی و در نهایت هر چه به دست می آید به بهبود زندگی دیابتی ها کمک می نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر فسلی فوق تخصص غدد در جمع خبرنگاران در نشست خبری روز جهانی دیابت گفت: از یک سال پیش پژوهش هایی برای مشخص کردن آینده دیابت کشور صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش ها به سمتی حرکت می نمود ،که هم در زمینه خدمات و هم در زمینه سیاست گذاری سبب شود کیفیت زندگی دیابتی ها رو به بهبودی رود.

وی تصریح کرد: همه مطالعات دنیا بررسی و دسته بندی شده است و با توجه به جمعیت و آداب و رسوم کشورمان مطالعاتی نیز در داخل صورت گرفته که این مطالعات در مرحله اولویت بندی قرار دارد.

فسلی افزود: اولویت بندی از این جهت انجام می گردد که بر اساس مطالعات صورت گرفته آن چه در اولویت اول قرار دارد ابتدا روی  آن سرمایه گذاری صورت پذیرد.

وی اذعان داشت: امسال شعار روز جهانی دیابت،” آینده را پاس بداریم، محیط زیست سالم و آموزش برای همه “است.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط موجود پیش بینی می گردد که در سال ۲۰۳۰ با بیش از ۵۲۲ میلیون نفر دیابتی مواجه باشیم که تغییر فاکتور های اولیه مثل چاقی در افزایش آمار ابتلا به دیابت بسیار دخیل است.

وی یادآور شد: سیاستگذاران لازم است این امر را جدی گرفته و آموزش های همگانی را در جهت جلوگیری از افزایش آمار و ابتلا به دیابت مورد توجه قرار دهند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.