تجارت موسیقی فیلم در ایران فراموش شده است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از سینما پرس در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

شهرام شکوهی در غرفه سینماپرس:

سینماپرس- گروه سینما/ شهرام شکوهی معتقد است: حدود هفت سال است که در ایران تجارت موسیقی فیلم فراموش شده است و خبری از فروش مجموعه های موسیقی فیلم نمی باشد.

این خواننده و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: همواره بخشی از مارکت های موسیقی جهانی iبه موسیقی فیلم اختصاص دارد که iبه صورت جداگانه و iبه شکل فایل صوتی iبه فروش می رود اما در ایران چنین چیزی فراموش شده است.

وی ادامه داد: اگر یک فیلم را بدون موسیقی تصور نمایید متوجه می شوید که بیش از یک ربع نمی توانید iبه این فیلم نگاه نمایید و اهمیت موسیقی فیلم در این جا مشخص می گردد.

شکوهی یکی از دلایل عدم توجه iبه موسیقی فیلم در ایران را کم کاری آهنگسازان دانست و تصریح نمود: متاسفانه در ایران برای فیلم ها یا موسیقی جداگانه ساخته نمی شود و یا بسیار کم این اتفاق رخ می دهد و اکثرا برداشتی از همه موسیقی ها iبه صورت گلچین برای فیلم ها استفاده می گردد. در واقع کمتر آهنگسازی از ابتدا موسیقی فیلم را می نویسد.

وی با اشاره iبه مجید انتظامی و مرحوم بابک بیات iبه عنوان اساتیدی که برای موسیقی فیلم ها نت ویژه می ساختند، خاطرنشان نمود: یکی از عوامل موفقیت فیلم هایی همچون «از کرخه تا راین» موسیقی آن ها بوده است که چند سالی است کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۱۹۱


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.