تجار مصری خواهان توسعه روابط اقتصادی با ایران

فعالان اقتصادی مصر در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، خواهان ایجاد زمینه ها و زیرساخت های مناسب جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، تجار و فعالان اقتصادی مصر در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران  با استقبال از آغاز فصل جدید روابط  دو کشور و با ارایه دیدگاه های خود برای باز آفرینی مناسبات اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران، پشتیبانی مسئولان کشور را خواستار شدند.
مهدی غضنفری  نیز دراین دیدار با تاکید براینکه بخش خصوصی ایران و مصر نقش مهمی در ترسیم افق های روشن همکاری دارند افزود: حوزه همکاری ها بسیار گسترده است و باید از فرصت ها استفاده کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با وجودی که در دهه های اخیر روابط تهران و قاهره چندان رضایت بخش نبود اما ملت های دو کشور به هیچ عنوان حاضر به قطع روابط خود نبوده اند .
وی مبادلات ایران با دیگر کشورها را سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: رقم مبادلات مصر نیز با نقاط مختلف جهان ۱۰۰ میلیارد دلار است و ازاین حجم بزرگ تنها ۱۰۰ میلیون دلار سهم مناسبات دو کشور است.
غضنفری با اشاره به برخی مطالب ارایه شده دراین جلسه از سوی فعالان اقتصادی ایران و مصر گفت: پیشنهادهای ارائه شده و ابراز تمایل برای توسعه روابط  به طور قطع زمینه ساز یک جهش و رشد تجاری خوبی خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به درخواست های مکرر فعالان اقتصادی مصر مبنی بر کمک ایران به توسعه روابط گفت : دولت ایران آماده هرگونه همکاری برای گسترش و بهبود روابط تجاری است و به نظر می رسد در گام نخست باید  به سمت امضای موافقتنامه تعرفه ترجیحی با هدف کاهش تعرفه ها حرکت کرد.
وی توانمندی های ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی را یادآور شد و گفت: هم اکنون ایران با بهره مندی از دانش متخصصان و مهندسان مجرب خود ۳۰۰ پروژه را در ۵۰ کشور در حال اجرا دارد.
وزیر صنعت با بیان اینکه می توان از توانمندی های خدمات فنی و مهندسی در کشورهای یکدیگر بهره برد  افزود: توسعه روابط نیازمند توافق های زیادی همچون اجتناب از مالیات مضاعف، موافقتنامه گمرکی، بانکی و امثال آن است.
غضنفری درباره سرمایه گذاری مشترک به عنوان یکی از خواسته های مطرح شده گفت : در تمام زمینه ها از جمله صنعت ، نفت ، گاز ، پتروشیمی ، مواد معدنی می توانیم با فعال کردن بخش های خصوصی دو کشور همکاری ها را گسترش دهیم.
سپس مشاور رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی مصر، رئیس حمل و نقل اتاق بازرگانی دریایی اسکندریه و چند تن از تجار مصری و ایرانی به ارایه دیدگاه های خود برای ارتقا روابط تجاری دو جانبه پرداختند.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.