تجاوز انگلیس به خاک سوریه/استقرار تانک های ارتش ترکیه در مرز سوریه

خبرگزاری آریا- گزارش های تایید نشده از تجاوز نیروهای انگلیس از طریق ترکیه به خاک سوریه حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، “دبکافایل” DEBKAfile وبسایت اطلاعات نظامی اسرائیل اعلام کرد، گزارش های تایید نشده از منابع انگلیسی، فرانسوی و ترک حاکی است نیروهای عملیات ویژه انگلیس از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده اند و تا ده کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کرده اند.
دبکافایل همچنین افزود، تجاوز انگلیس به خاک سوریه با هدف ایجاد مقدمات مداخله غرب در این کشور برای سرنگونی “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه انجام شده است.
پایگاه خبری دیلی استار نیز، روز یکشنبه گزارش داد که هواپیماهای جنگنده انگلیسی در حال آماده باش برای حمله به سوریه قرار گرفته اند.
در اوایل امسال، وبسایت های اسرائیل همچنین گزارش دادند، نظامیان انگلیسی و ماموران امنیتی این کشور در شهر حمص سوریه به شورشیان مسلح در این کشور در نبرد خونین علیه غیر نظامیان و ارتش سوریه کمک می کنند.

استقرار تانک های ارتش ترکیه در مرز سوریه
از سوی دیگر در پی سرنگون شدن یک فروند جنگنده ارتش ترکیه در سوریه تانک های ارتش ترکیه در مرز این کشور با سوریه مستقر شدند.
بر اثر افزایش تنش ها میان آنکارا و دمشق به دستور دولت ترکیه تانکهای ارتش این کشور روز سه شنبه در مرز ترکیه با سوریه مستقر شدند.
بر اساس این گزارش، ۱۵ تانک ارتش ترکیه به همراه دیگر خودروها و تجهیزات نظامی در مناطق مرزی این کشور با سوریه مستقر شده اند.

این اقدام ترکیه پس از آن صورت گرفت که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پیش از این درباره سرنگون شدن یک فروند جنگنده ارتش این کشور در سوریه گفت: همه بدانند که دوستی ترکیه قابل اعتماد است ولی به اندازه شدت دوستی ، غضب ترکیه نیز شدید است.
از سوی دیگر در پی واکنش شدید ترکیه به سرنگون شدن یک فروند جنگنده ارتش این کشور در سوریه بشار اسد از شرایط جنگی این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه با اشاره به قرار گرفتن این کشور در شرایط جنگی از کابینه جدید سوریه خواست با حملات تروریستی در این کشور مقابله کند.
بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد، وقتی کشوری در شرایط جنگی قرار می گیرد باید از تمامی امکانات لازم برای پیروزی در جنگ احتمالی استفاده کند.

لازم به ذکر است یک فروند جنگنده اف – ۴ ترکیه روز جمعه به دلیل نقض حریم هوایی سوریه توسط پدافند سوری هدف اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.
بقایای هواپیمای سرنگون شده ترکیه روز یکشنبه در عمق ۱۳۰۰ متری دریای مدیترانه و در آبهای منطقه‌ای سوریه کشف شد.
جستجوها برای یافتن دو خلبان این هواپیما همچنان ادامه دارد.
 سرنگونی جنگنده ترکیه توسط سوریه باعث افزایش تنش ها میان آنکارا و دمشق شده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.