تجربه مصرف تفریحی آغازگر اعتیاد است – اخبار اجتماعی

یک کارشناس آسیب های اجتماعی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که به انواع مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند اغلب آنان اولین تجربه مصرف خود را به صورت تفریحی و در دوران نوجوانی کسب کرده اند.

بهرام کامرانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ تجربه مصرف تفریحی مواد مخدر پس از تکرار مصرف به تدریج از حالت تفریح خارج شده و با افزایش میزان مصرف فرد را معتاد می کند.
وی ادامه داد: از آنجایی که مصرف مواد مخدر رو به افزایش است نوجوانان و جوانان نیز ابتدا با مقداری کم شروع می کنند و با گذشت زمان مقدار اولیه نیاز جسمی او را تامین نمی کند و مجبور به افزایش مقدار مصرف می شوند.
این آسیب شناس اجتماعی اعتیاد گرایش به مصرف مواد مخدر را یکی از مشکلات نسل جوان جامعه دانست و یادآور شد: از آنجا که مصرف انواع مخدر در میان نوجوانان و جوانان در حال افزایش است وظیفه والدین، مربیان و سایر نهادهای اجتماعی برای آگاه ساختن قشر جوان از عواقب مواد مخدر به مراتب سنگین تر از قبل است.
کامرانی فر خاطر نشان کرد: با توجه به عواقب  سنگین اعتیاد بر زندگی افراد والدین و مربیان باید با استفاده از روش ها و آموزش های لازم بچه ها را از همان دوران کودکی پیش از نوجوانی با آثار زیان بار مواد مخدر و آثار و پیامدهای ناشی از آن بر جسم آنان مطلع کنند./ز 


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.